autor: Kamil Zwijacz
Battlefield 4 - aktualizacja dodająca obsługę Mantle już dostępna
Studio DICE, deweloper gry Battlefield 4, poinformowało, że patch dodający obsługę technologii Mantle jest już gotowy do pobrania. Niestety trzeba jeszcze poczekać na aktualizację sterowników, ale w międzyczasie można zapoznać się z przeprowadzonymi testami wydajnościowymi.
Pod koniec zeszłego roku informowaliśmy, że stosowna aktualizacja gry Battlefield 4, wprowadzająca obsługę technologii Mantle firmy AMD, pojawi się w styczniu. Słowa dotrzymano i patch można już pobierać na swoje komputery. Jednocześnie studio DICE, deweloper produkcji, udostępniło wszystkie niezbędne informacje dotyczące wymagań sprzętowych i instrukcji umożliwiającej włączenie nowego rozwiązania. Według opublikowanych informacji, by korzystać z dobrodziejstw Mantle należy używać 64-bitowego systemu operacyjnego Windows (7,8 albo 8.1), posiadać kartę grafiki Radeon (R9 290X, R9 290, R7 260X lub APU Kaveri) z procesorem Graphics Core Next oraz mieć zainstalowane sterowniki AMD Catalyst 14.1 Beta (ukażą się w tym miejscu). Jeżeli spełniacie te wymogi, to strzelanka być może zaoferuje wzrost wydajności nawet o 45%.
Wyniki testów gry Battlefield 4 z obsługą technologii Mantle
Test #1 (tryb dla jednego gracza):
- Procesor ze zintegrowaną kartą grafiki: AMD A10-7850K („Kaveri” APU) 3,7 GHz,
- Ustawienia: średnie w rozdzielczości 720p,
- System operacyjny: Windows 7 64-bit,
- Mapa: Singapur (Plaża).
- Rezultat: wzrost wydajności o 14%.
Test #2 (64 osobowy multiplayer):
- Procesor: AMD FX-8350 4 GHz,
- Karta grafiki: AMD Radeon 7970 3 GB,
- Ustawienia: ultra w rozdzielczości 1080p i włączonym 1x MSAA,
- System operacyjny: Windows 8 64-bit,
- Mapa: Oblężenie Szanghaju,
- Rezultat: wzrost wydajności o 25,1%.
Test #3 (tryb dla jednego gracza):
- Procesor: Intel Core i7-3970X Extreme 3,5 GHz,
- Karta grafiki: 2x AMD Radeon R9 290X 4 GB (CrossFire),
- Ustawienia: ultra w rozdzielczości 1080p i włączonym 4xMSAA,
- System operacyjny: Windows 8 64-bit;
- Mapa: Morze Południowochińskie;
- Rezultat: wzrost wydajności o 58%.
Jak widać różnice są zauważalne, zwłaszcza w przypadku ostatniego testu na najmocniejszym sprzęcie. Finalny sprawdzian odbędzie się jednak dopiero, gdy gracze włączą popularną strzelankę na swoich komputerach.
Mantle to niskopoziomowe środowisko dla deweloperów pecetowych oraz konsolowych, które w założeniach pozwoli zastąpić biblioteki DirectX i przyspieszyć proces renderowania. Pierwszą produkcją, która wykorzystuje te rozwiązania jest strzelanka Battlefield 4, której twórcy ściśle współpracowali z koncernem AMD nad stworzeniem tej technologii.