Battlefield 3 z systemem walki wręcz
Battlefield 3 to bez wątpienia jedna z najbardziej obiecujących tegorocznych produkcji. Na niedawnych pokazach studio DICE ujawniło, że gra posiadać będzie rozbudowany system walki wręcz. Ponadto wytłumaczono jak zmniejszone zostaną mapy w wersjach konsolowych w porównaniu z edycją pecetową.
Battlefield 3 to bez wątpienia jedna z najbardziej obiecujących tegorocznych produkcji. Na niedawnych pokazach studio DICE ujawniło, że gra posiadać będzie rozbudowany system walki wręcz. Ponadto wytłumaczono jak zmniejszone zostaną mapy w wersjach konsolowych w porównaniu z edycją pecetową.
Jak już od pewnego czasu wiadomo, wydanie komputerowe Battlefield 3 pozwoli na jednoczesną zabawę 64 graczom, podczas gdy w przypadku PlayStation 3 oraz Xboksa 360 liczba ta ograniczona zostanie do 24. Różnica w skali potyczek jest tak duża, że pojawiło się pytanie, jak rozwiązana zostanie kwestia map konsolowych. DICE chce uniknąć wyludnionych poziomów, dlatego w wersji na platformy Sony oraz Microsoftu ich rozmiary zostaną mocno przycięte.
Co ciekawe, samoloty będą mogły wylatywać poza teren, na którym ścierać się ma piechota. Takie rozwiązanie zostało wprowadzone, ponieważ w innym przypadku mały rozmiar konsolowych map uczyniłby myśliwce praktycznie bezużytecznymi. Widać wyraźnie, że choć gra tworzona jest przede wszystkim z myślą o pecetach, to jednocześnie twórcy nie szczędzą wysiłków, by zapewnić dobrą rozrywkę również miłośnikom padów.
Ponadto okazało się, że kontrolowany przez nas żołnierz wyposażony zostanie w umiejętności walki wręcz. Na jednym z pokazów DICE ujawniło odpowiedzialny za to system i o dziwo jest on całkiem rozbudowany. Gracze będą mogli uderzać którąkolwiek z rąk, wyprowadzać kontry oraz wykonywać rzuty przeciwnikami. Większości współczesnych FPS-ów oferuje jedynie proste ciosy nożem, więc tym bardziej cieszy fakt, że twórcy Battlefielda 3 postanowili być w tej kwestii bardziej ambitni niż konkurencja.
Przypomnijmy, że najnowsza odsłona cyklu tworzona jest z myślą o pecetach oraz konsolach PlayStation 3 i Xbox 360, a jej premierę zapowiedziano na jesień tego roku. Całość powstaje w oparciu o silnik Frostbite 2. Jego możliwości są imponujące, dlatego nikogo nie zaskoczyła informacja, że Electronic Arts zamierza wykorzystać tę technologię również do produkcji innych tytułów. Wśród nich znajdzie się m.in. kolejna odsłona cyklu Medal of Honor oraz nieujawniona jeszcze trzecioosobowa strzelanka.