Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 21 października 2021, 18:04

Battlefield 2042 - DICE ujawnia wszystkich Specjalistów oraz dalsze usprawnienia

Dziś Electronic Arts podzieliło się kolejnymi informacjami odnośnie Battlefielda 2042. Wśród nowości znalazła się piątka nieprzedstawionych dotąd Specjalistów. Deweloperzy ogłosili również, co ma ulec poprawie względem beta-testów.

W SKRÓCIE:
  1. EA ujawniło dziś piątkę nowych Specjalistów, którzy będą dostępni w grze Battlefield 2042.
  2. Ponadto deweloperzy zapowiedzieli, że do premiery wiele aspektów gry ulegnie poprawie, m.in. poruszanie się, praca serwerów czy czytelność interfejsu.

Tydzień temu Electronic Arts podzieliło się z nami informacjami na temat trybu Hazard Mode w grze Battlefield 2042. Dziś deweloperzy kontynuują procedurę uchylania rąbka tajemnicy, ujawniając światu piątkę nowych Specjalistów – dołączą oni do pięciorga żołnierzy, których już poznaliśmy.

Nowi Specjaliści i ich rozwój

Szeregi grywalnych postaci w Battlefieldzie 2042 zasilą tacy żołnierze jak:

  1. Navin Rao z Indii: potrafi hakować, po zabiciu celu jego oprogramowanie namierza wrogów w pobliżu; może zhakować elementy otoczenia, jak i sprzęt przeciwników.
  2. Santiago „Dozer” Espinoza z Meksyku: wyposażony w tarczę balistyczną może przyjmować „na klatę” więcej obrażeń, zwłaszcza że jego zdolność specjalna to częściowa odporność na wybuchy.
  3. Emma „Sundance” Rosier z Francji: posiada kombinezon do szybowania, dzięki czemu jest w stanie pokonywać szybko duże dystanse i zaskoczyć nieprzyjaciela; dodatkowo wyposażona jest w „inteligentne ładunki wybuchowe”, które potrafią same namierzać cel.
  4. Ji-Soo Paik z Korei Południowej: ma zdolność namierzania wrogów, którzy zadają jej obrażenia; dodatkowo może rozstawiać skanery, które wykryją chowających się przeciwników.
  5. Constantin „Angel” Anghel z Rumunii: najbardziej przypomina klasę wsparcia z poprzednich Battlefieldów; może rozstawiać skrzynie z wyposażeniem oraz podnosić powalonych sojuszników (odnawiając przy okazji ich pancerz).

Zobaczcie, jak prezentują się nowi Specjaliści w akcji:

Usprawnienia i wnioski z otwartej bety

Oprócz przedstawienia nowych Specjalistów deweloperzy z DICE przekazali sporo detali odnośnie tego, jakie wnioski wyciągnęli z wcześniejszych beta-testów i jakie usprawnienia zostaną wprowadzone do gry na tej podstawie.

Zapowiedziano zwiększenie liczby czołgów z 4 do 8 na mapie Orbital na PC, jak i na konsolach najnowszej generacji. Poruszanie się zostanie usprawnione (skręcanie podczas ślizgu i wspinaczka na obiekty), tak jak i związane z nim animacje (wsiadanie i wysiadanie z pojazdów). Poprawie ulegnie również wiele aspektów dotyczących interfejsu gry, takich jak duża mapa czy systemy, które mają pomóc w komunikowaniu się i orientacji w terenie.

Ponadto deweloperzy wspomnieli o zwiększeniu czytelności informacji o zabójstwach i statusu sektorów poszczególnych części mapy. Wprowadzony zostanie specjalny tryb dla graczy dotkniętych ślepotą barw. Nasze wyposażenie ma stać się w pełni konfigurowalne. Kolejną nowością ma być chat, który zostanie wprowadzony do konsolowych edycji Battlefielda 2042, jako że twórcy chcą dać możliwość komunikacji posiadaczom wszystkich platform. Do gry powróci również koło szybkich komend głosowych znane z wcześniejszych odsłon. Wspomnijmy jeszcze o poprawie takich aspektów jak optymalizacja czy matchmaking.

Pełną listę usprawnień możecie zobaczyć na oficjalnej stronie gry. Jak zaprezentują się nowi Specjaliści i czy usprawnienia obiecane przez deweloperów wystarczą, przekonamy się 19 listopada, kiedy Battlefield 2042 zadebiutuje na PS5, PS4, Xboksie One, Xboksie Series X|S oraz na PC. Wcześniejszy dostęp do gry otrzymają subskrybenci EA Play oraz posiadacze wydań Gold i Ultimate Edition – będą mogli grać od 12 listopada.

Michał Ciężadlik

Michał Ciężadlik

Do GRYOnline.pl dołączył w grudniu 2020 roku i od tamtej pory jest lojalny Newsroomowi, chociaż współpracował również z Friendly Fire, gdzie zajmował się TikTokiem. Półprofesjonalny muzyk, którego zainteresowanie rozpoczęło się już w dzieciństwie. Studiuje dziennikarstwo i swoje pierwsze kroki stawiał w radiu, lecz nie zagrzał tam długo miejsca. W grach obecnie preferuje multiplayer; w CS:GO spędził łącznie ponad 1100 godzin, w League of Legends prawdopodobnie drugie tyle, chociaż dobrą grą singlową również nie pogardzi.

więcej