autor: Krzysztof Sobiepan
Battlefield 1 największą premierą w historii studia DICE
W ramach podziękowania dla aktywnych graczy Battlefield 1 szwedzcy twórcy z DICE podsumowali pierwszy tydzień gry na rynku za pomocą różnych statystyk. Nie zapomnieli też wspomnieć, że to największa premiera w historii studia.
Wielkie firmy lubią wielkie liczby. Nie tak dawno firma Electronic Arts pochwaliła się dwukrotnie lepszym startem Battelfielda 1 od poprzedniej gry w serii. Teraz do celebracji dołączyło także studio DICE, ogłaszając najnowsze BF największą premierą w swojej historii. Niewątpliwy sukces Szwedzi świętują jak na duże studio przystało, czyli prezentując ogromną infografikę z najróżniejszymi statystykami. Matematycznie!
Wspomniany obraz w pełnej krasie znajdziecie nieco niżej, oto jednak kilka informacji, które mogą wam umknąć w statystycznym morzu. Nie znamy na przykład dokładnej liczby graczy, firmy posługują się jedynie metrykami pojęciowymi: „dwa razy lepszy” i „największy”. „Największa premiera” bierze zaś pod uwagę całkowitą liczbę aktywnych użytkowników w dniu debiutu – 21.10.2017. Całość statystyk odnosi się do okresu od 18 do 27 października, czyli zahacza o czas wczesnego dostępu dla nabywców wersji kolekcjonerskiej gry, którzy nabijają statystyki najdłużej. Pozostałe liczby mówią same za siebie, przyjrzyjmy się im więc:
Podobny do pamiętnej sceny z Dobrego, złego i brzydkiego, pojedynek trzech shooterów tej jesieni nadal trwa i to na wielu płaszczyznach. Obecnie wszystkie produkty – Battlefield 1, następnie Titanfall 2 i w końcu Call of Duty: Infinite Warfare – są już dostępne na rynku, kto jednak odejdzie z pola bitwy jako tegoroczny zwycięzca?