Dlaczego Batman i Robin poniósł porażkę? Producent ma zaskakującą teorię
Jeżeli zastanawialiście się, dlaczego Batman i Robin poniósł totalną klęskę, to może zainteresować Was wypowiedź producenta filmu na ten temat.
Batman i Robin z 1997 roku w reżyserii nieżyjącego już Joela Schumachera jest dziś uznawany za jeden z najgorszych filmów o przygodach Mrocznego Rycerza. Produkcja, która pochłonęła ponad 120 milionów dolarów, krytykowana była zarówno przez fanów, jak i recenzentów na całym świecie. Obrazowi nie pomogły nawet takie gwiazdy jak George Clooney i Chris O’Donnell w tytułowych rolach. Producent widowiska, Michael Uslan, ma pewną teorię, dlaczego film poniósł tak sromotną porażkę.
Uslan w wywiadzie dla kanału Traversing the Stars opowiedział o tworzeniu Batmana i Robina. Przyznał, iż studio filmowe naciskało na Schumachera, aby jego filmy były mniej mroczne od produkcji Burtona i bardziej przyjazne dzieciom. Chodziło tu głównie o zwiększenie sprzedaży zabawek, które miały powstać na licencji filmu.
Joel otrzymał od wytwórni wytyczne. W tym czasie studio było bardzo zakochane w zabawkach i Happy Mealach. Odchodząc od produkcji Tima Burtona, chcieli zaspokoić tę stronę i pragnęli filmów, które były lżejsze, jaśniejsze, bardziej dla dzieci i przyjazne rodzinie. A firmy zabawkarskie i wszyscy pozostali mieli tylko jedną prośbę: „Co powiesz na trzech bohaterów w każdym filmie i trzech złoczyńców w każdym filmie? A każdy z dwoma pojazdami i dwoma różnymi kostiumami?” – wytłumaczył filmowiec.
Producent przypomniał wszystkim krytykującym film, że Schumacher robił to, o co go proszono. Przyznał, że zamiast tworzyć „dwugodzinną reklamę zabawek”, lepiej byłoby pozwolić reżyserowi na twórczą swobodę. Jeżeli film odniósłby sukces, to zabawki i tak by się sprzedały.
Uslan widzi jednak pewne pozytywy w powstaniu obu filmów Schumachera. Porażka tych produkcji doprowadziła w końcu do powstania trylogii o Mrocznym Rycerzu w reżyserii Christophera Nolana. Uważa również, że Schumachera spotkała zbyt duża krytyka za rzeczy, które powstały przez ingerencję studia filmowego.