Bardzo duży wzrost sprzedaży starszych konsol firmy Sony
Równo tydzień temu koncern Sony poinformował, że premiera konsoli PS3 wpłynęła dosyć znacznie na zwiększony popyt na starsze konsole firmy, tj. PS2 oraz PSP. Okazuje się, że trend ten utrzymuje się po dziś dzień, a najbardziej widoczny był w gorącym okresie Święta Dziękczynienia (23 listopada).
Równo tydzień temu koncern Sony poinformował, że premiera konsoli PS3 wpłynęła dosyć znacznie na zwiększony popyt na starsze konsole firmy, tj. PS2 oraz PSP. Okazuje się, że trend ten utrzymuje się po dziś dzień, a najbardziej widoczny był w gorącym okresie Święta Dziękczynienia (23 listopada).
Z oświadczenia Sony wystosowanego przez Dave’a Karakkera, menedżera ds. PR, dowiadujemy się, że sprzedaż PS2 wzrosła w tygodniu kończącym się 26 listopada o 116.5% (w porównaniu do poprzednich siedmiu dni). Klienci zakupili również 120.6% więcej egzemplarzy gier.
Jeszcze lepiej poradziła sobie przenośna PSP, która zanotowała wzrost sprzedaży aż o 280.5%! W przypadku gier jest niemal równie wspaniale – zauważono 168-procentową poprawę. Wyniki te, wsparte informacją o wyprzedaniu całego premierowego nakładu PLAYSTATION 3, z pewnością ucieszyły zarząd Sony.
Zatrzymajmy się jeszcze na moment przy najnowszej stacjonarnej konsoli japońskiego giganta. Jeszcze w tym tygodniu amerykańskie sklepy zostaną zaopatrzone w nową dostawę PS3. W efekcie do końca 2006 roku rynek Stanów Zjednoczonych powinien otrzymać zapowiadany przez Sony milion konsol.