11 minut z kreatorem postaci w Baldur’s Gate 3; twórcy zafiksowali się na strefach intymnych
Baldur's Gate 3 ma zaoferować najlepszy kreator postaci w historii gatunku RPG. Mnogość opcji wyboru jest doprawdy imponująca.
Premiera Baldur’s Gate 3 zbliża się wielkimi krokami. Nie dziwi więc, że twórcy gry – studio Larian – robią wszystko, by zaostrzyć apetyt graczy. Trzeba przyznać, że robią to niezwykle umiejętnie.
- Szefowa działu artystycznego studia, Alena Dubrovina, udzieliła niedawno wywiadu redakcji portalu Kotaku, w którym omówiła i zaprezentowała kreator postaci w Baldur’s Gate 3. Dla wielu osób to bardzo istotny element gier RPG, dlatego twórcy przyłożyli się przy jego projektowaniu.
- Jak zdradziła Dubrovina, Larian pragnęło mocniej zaakcentować nasze decyzje nie tylko poprzez wybór rasy (spośród jedenastu) czy płci (męskiej, żeńskiej i niebinarnej), ale i różnego rodzaju dodatki i cechy charakterystyczne, w tym biżuterię, tatuaże, włosy, a nawet… genitalia. Co ciekawe, ta ostatnia cecha wyglądu będzie naprawdę widoczna w grze, a nie tylko w menu, jak to było w przypadku Cyberpunka 2077.
- Według Dubroviny opcja ta nie ma nic wspólnego z obecnością scen intymnych, a wynika z tego, że zespół chciał zawrzeć w grze bieliznę jako część wyposażenia, które można dostosować i nosić. A ponieważ twórcy włożyli tyle wysiłku w tę część garderoby, zaczęli się oni zastanawiać, co by było, gdyby gracz ją zdjął.
Na początku myśleliśmy: „Wiesz, może nic się nie stanie. Może podłożymy pod nią kolejną siateczkę bielizny. Kogo to obchodzi? Ale potem zaczęliśmy się zastanawiać, rozmawiać o tym i zdaliśmy sobie sprawę, że dla niektórych graczy to po prostu kolejny sposób na wyrażenie ich tożsamości – tłumaczyła.
- Warto dodać, że w przeciwieństwie do innych produkcji RPG, takich jak Skyrim, w Baldur’s Gate 3 nie oświadczymy tzw. suwaków do precyzyjnej personalizacji. Zamiast tego otrzymamy gotowe modele.
Moje osobiste doświadczenia z większością [kreatorów postaci opartych na suwakach – dop. red.] sprowadzają się do tego, że dostosowujesz to, zajmuje ci to dużo czasu i wysiłku, a potem i tak w końcu wszystko wygląda tak samo. Chcieliśmy tego uniknąć. Gdybyśmy mieli zrobić suwaki, musielibyśmy zaprojektować coś, co byłoby naprawdę wyjątkowe i nie wyglądałoby tak samo jak w innych grach – wyjaśniła Dubrovina.
Poniżej możecie obejrzeć rzeczony materiał i przekonać się na własne oczy, jak szeroki wybór personalizacji przygotowali dla nas twórcy.
Pełna wersja Baldur’s Gate 3 ukaże się 3 sierpnia na PC. Posiadacze konsoli PlayStation 5 na premierę muszą poczekać do 6 września.