autor: Kamil Zwijacz
Badania polskich graczy na Digital Dragons 2014 i 40% rabatu na wejściówkę
W przyszłym miesiącu odbędzie się kolejna edycja festiwalu Digital Dragons. W związku z tym przygotowaliśmy dla Was kolejny zestaw informacji o tym, czego należy spodziewać się w tym roku. W najbliższym czasie zdradzimy kolejne szczegóły.
W dniach 8-9 maja w Starej Zajezdni w Krakowie odbędzie się tegoroczna edycja festiwalu Digital Dragons – jednej z największych tego typu imprez w Europie Środkowo-Wschodniej. Podczas wydarzenia, skierowanego zarówno do dużych, jak i małych deweloperów, a także do osób zainteresowanych pracą w branży, omawiane będą różne aspekty gier wideo. Firmy KPT, GRY-OnLine S.A. i Onet zaprezentują wyniki przeprowadzonych badań, dotyczących graczy, wystąpienia zaliczą przedstawiciele koncernów Google, Electronic Arts, Ubisoft, Nintendo, Facebook, Sony czy też studia CD Projekt RED. Nie zabraknie także wykładów dotyczących rynku gier dedykowanych urządzeniom mobilnym (iOS) oraz możliwości nawiązania kontaktów biznesowych i nie tylko. Krótko pisząc, warto przyjechać na Digital Dragons 2014.
Badania polskich graczy
Wiedza na temat potencjału oraz specyfiki lokalnego rynku staje się dla deweloperów i wydawców najważniejszą kwestią związaną z wprowadzaniem nowych produktów na rynek. Badania prowadzone przez KPT, GRY-OnLine S.A. i Onet odpowiedzą na następujące pytania: jakie platformy sprzętowe wykorzystują gracze, w jakich gatunkach gier gustują, jaki jest średni czas życia gracza, jak często grają, skąd czerpią informacje o grach, czym się kierują wybierając je, czy znają różne gatunki gier, czy odróżniają producentów, jakie formaty reklamowe powinny dominować w grach, jakie płatności są najbardziej akceptowane na danym rynku?
„Przeprowadzając badania zadbaliśmy o to, aby realizowały je doświadczone firmy, które zapewnią proces badawczy na najwyższym poziomie. Szczególną uwagę zwróciliśmy na aspekt jakościowy, którego celem będzie eksploracja motywacji i potrzeb graczy, odtworzenie kategorii, którymi się posługują, lepsze poznanie ich świata” – podkreśla Michał Bobrowski, Dyrektor Zarządzający GRY-OnLine S.A.
„Uzyskane wyniki badań pozwolą na lepsze zrozumienie potrzeb rynku, głębsze poznanie zwyczajów związanych z grami, a w konsekwencji precyzyjnie dostosowaną dystrybucję i promocję. Wpłynie to pozytywnie na monetyzację gier, szczególnie gier w modelu free-to-play będących istotnym obszarem produktów płatnych w Onet. Dzięki przeprowadzonemu już badaniu jakościowemu otrzymaliśmy cenną wiedzą np. na temat nowo tworzącej się grupy odbiorców free to play w wieku 45+” – komentuje Patrycja Rodzińska, Product Manager w Dziale Monetyzacji Produktów w Grupie Onet.
W efekcie powstanie obszerny raport, który dostępny będzie na stronie Digital Dragons, a poniżej możecie zapoznać się z fragmentem opinii z badań jakościowych (wyniki ilościowe zostaną szeroko omówione podczas festiwalu):
„Dzisiejsi polscy gracze zdecydowanie nie odpowiadają stereotypowi gracza, czyli osobie spędzającej przed komputerem większość czasu, nie mającej przyjaciół, zakompleksionej i pasywnej. Są to osoby aktywne, mające wiele zainteresowań, prowadzące normalne życie zarówno zawodowe jak i prywatne. Na poziomie samego stylu gry, a także wybieranych gier, widać jednak różnice pomiędzy graczami. Stosunkowo najbardziej różnicującym czynnikiem jest wiek. Dla osób około 40 lat, gry komputerowe stały się synonimem prostej rozrywki, która zastąpiła popularne kiedyś krzyżówki (prosta, łatwo dostępna, odstresowująca, chwila wieczornego relaksu). Dla młodszych (20-35 lat) gry są rozrywką bardziej naturalną i towarzyską.”
40% rabatu na wejściówkę dev pass
W dniach 3 i 4 kwietnia można zakupić wejściówkę na Digital Dragons 2014 typu dev pass z 40% zniżką! Bilet ten upoważnia do wstępu na wszystkie konferencyjne wydarzenia przez dwa dni (8 i 9 maja). Dzięki niemu można odwiedzić stoiska deweloperów, zapoznać się z niezależnymi projektami, a także wziąć udział w specjalistycznych warsztatach i głównej konferencji. Zakupu wejściówek z rabatem można dokonać pod tym adresem.
Kto powinien odwiedzić Digital Dragons 2014?
Digital Dragons jest największą tego typu imprezą w Europie Środkowo-Wschodniej. Festiwal adresowany jest zarówno do dużych studiów deweloperskich, twórców niezależnych, oraz osób, które chcą rozpocząć pracę w branży i zdobyć niezbędne kontakty oraz wiedzę.
Oprócz rozbudowanych sekcji szkoleniowych podzielonych na bloki dla początkujących i zaawansowanych, istotną częścią festiwalu jest sekcja B2B, w której podczas szeregu spotkań będzie można porozmawiać z inwestorami, deweloperami i przedstawicielami firm wspomagających gamedev.
Wśród wykładowców zobaczymy przedstawicieli takich firm jak m.in. Facebook, Google, Sony PlayStation, Ubisoft, Electronic Arts, Gameforge, Nintendo, CD Projekt RED, CI Games, 11 bit studios, The Farm 51, The Astronauts, Artifex Mundi, Unity, Vivid Games i wielu innych.
Istotną częścią programu w drugim dniu festiwalu będzie sekcja poświęcona tworzeniu gier na urządzania z systemem iOS, która będzie idealnym miejscem dla startupów i deweloperów stawiających na rynki mobilne.
Digital Dragons 2014 odbędzie się w dniach 8-9 maja w Starej Zajezdni w Krakowie. Więcej informacji o programie, gościach oraz zakupie biletów znajduje się na stronie festiwalu.