Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 13 listopada 2023, 20:43

Avatar: Frontiers of Pandora ma złoty status; twórcy tłumaczą się z widoku FPP

Ubisoft zakończył prace nad Avatar: Frontiers of Pandora. Złoty status powinien gwarantować, że gra ukaże się w terminie.

Źródło fot. Ubisoft.
i

Avatar: Frontiers of Pandora otrzymał złoty status. Tym samym Ubisoft oficjalnie zakończył prace nad produkcją w uniwersum filmów Jamesa Camerona i jej premiera powinna odbyć się zgodnie z planem, za niecały miesiąc (via X / Twitter).

Wydawca uczcił tę okazję króciutkim materiałem, który raczej trzeba uznać za teaser niż zwiastun (zobaczycie go pod powyższym linkiem). Jednakże oprócz tego pojawił się też zwiastun poświęcony wsparciu funkcji PlayStation 5 (poniżej).

Nieco wcześniej do sieci trafił również wywiad z twórcami, który przeprowadziła redakcja serwisu IGN. W tymże wyjaśniono, że decyzja o braku możliwości przełączania się między widokiem FPP a TPP była podyktowana chęcią zwiększenia imersji.

Akcję z perspektywy trzeciej osoby zobaczymy tylko przy korzystaniu z wierzchowców, by móc swobodnie podziwiać wirtualną Pandorę – przez resztę gry mamy typowy widok z oczu bohatera. Ubisoft tłumaczy, że próba dodania opcji przełączania się między tymi kamerami to jak tworzenie niejako „drugiej gry”, z osobnymi animacjami oraz sposobami wchodzenia w interakcję z jej światem.

Jeśli chcesz przygotować obie te perspektywy w wysokiej jakości, musisz podjąć decyzję bardzo wcześnie. […]

Kiedy zbierasz [przedmioty – dop. red.], polujesz lub po prostu się przemieszczasz i jesteś w trzeciej osobie, staje się to maleńkimi pikselami dotykającymi maleńkich pikseli, a więc nie masz tego szczególnego poczucia miejsca i imersji, których naprawdę chcieliśmy w tej grze – mówiła Ditte Deenfeldt , reżyserka.

Avatar: Frontiers of Pandora ukaże się 7 grudnia. Gra zmierza na komputery osobiste (wstępnie tylko do Ubisoft Connect) oraz konsole PlayStation 5 i Xbox Series X/S. Ubisoft potwierdził, że tytuł w pełni skorzysta z możliwości platformy firmy Sony (m.in. ray tracingu, trójwymiarowego dźwięku oraz funkcji kontrolera DualSense).

Jeśli zamierzacie grać na PC, zalecamy sprawdzenie oficjalnych wymagań sprzętowych.

  1. Grałem w nowego Avatara. Far Cry na Pandorze pozostaje dla mnie zagadką

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej