autor: Radosław Grabowski
Autorzy Phantasy Star Universe udostępnią swoje dzieło także posiadaczom X360
Na Phantasy Star Universe, czyli kolejną część liczącej sobie dziewiętnaście lat serii, czekają pewnikiem wszyscy zwolennicy dalekowschodnich gier cRPG. Korporacja Sega przed trzema miesiącami ponownie odsunęła w przyszłość termin komercyjnego debiutu niniejszej pozycji, ale teraz być może chce wynagrodzić fanom opóźnienie, ponieważ właśnie rozszerzono listę docelowych platform sprzętowych.
Na Phantasy Star Universe, czyli kolejną część liczącej sobie dziewiętnaście lat serii, czekają pewnikiem wszyscy zwolennicy dalekowschodnich gier cRPG. Korporacja Sega przed trzema miesiącami ponownie odsunęła w przyszłość termin komercyjnego debiutu niniejszej pozycji, ale teraz być może chce wynagrodzić fanom opóźnienie, ponieważ właśnie rozszerzono listę docelowych platform sprzętowych.
Według pierwotnych założeń gotowy produkt miał trafić wyłącznie do posiadaczy PeCetów i konsol PlayStation 2. Tymczasem teraz oświadczono, iż powstaje także wersja dla Xbox 360. Jako, że rozgrywka w PSU toczyć się ma głównie w trybie online, to developerzy rodem z Japonii wprowadzą obsługę systemu Xbox Live. Nie zabraknie też opcji zabawy jednoosobowej, która przyciągnie użytkownika przed ekran na około czterdzieści godzin.
Wszystkie trzy edycje Phantasy Star Universe powinny trafić na sklepowe półki w drugiej połowie bieżącego roku. Nietrudno zgadnąć, iż najmniej zaawansowaną oprawę wizualną ujrzymy na platformie PS2, gdyż nowoczesne komputery osobiste oraz konsole X360 dysponują znacznie większym potencjałem w dziedzinie generowania trójwymiarowej grafiki.