Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 14 lipca 2023, 11:39

Twórcy Assassin's Creed Mirage zabrali głos w sprawie DLC i kontrowersyjnej mechaniki

Wątek Q&A na Reddicie przyniósł nam masę informacji na temat nadchodzącego Assasin's Creed Mirage.

Źródło fot. Ubisoft.
i

Premiera gry Assassin’s Creed Mirage nastąpi 12 października, a w międzyczasie poznajemy kolejne szczegóły na temat nadchodzącej produkcji Ubisoftu.

Tym razem nowe informacje na temat Mirage pochodzą z pierwszej ręki – od samych deweloperów, którzy odpowiedzieli na liczne zapytania użytkowników subreddita, poświęconego grom opowiadającym historię bractwa asasynów.

Deweloperzy pod natłokiem pytań

Co zdradzili twórcy Assassin’s Creed Mirage? Sesja Q&A na „asasyńskim” subreddicie przyniosła odpowiedzi na palące pytania. Oprócz kwestii ewentualnego przyszłego DLC do gry, padły również pytania o poszczególne mechaniki, na które chętnie odpowiadali twórcy.

Oto garść najciekawszych informacji z tamtego wątku:

  1. na tę chwilę twórcy nie planują żadnego rozszerzenia do Mirage ani nie zakładają wsparcia tytułu dodatkową zawartością po premierze;
  2. deweloperzy potwierdzili, że Mirage początkowo miało być jedynie dużym rozszerzeniem do Valhalli, jednakże już po tygodniu uznano, że Basim zasługuje na własną, pełnoprawną historię;
  3. w grze nie uświadczymy swobodnych „wyrzutów i odskoków” na boki i w tył znanych choćby z Unity; twórcy wciąż pracują nad parkourem, którym ma być jak najbardziej płynny i dawać poczucie kontroli nad bohaterem;
  4. gra jest liniowa, ale fabuła pozwoli na odrobinę swobody. Po obowiązkowym pierwszym zleceniu można będzie rozpocząć śledztwa w każdej z dzielnic miasta, w dowolnej kolejności;
  5. asasyńskie skupienie, czyli problematyczna umiejętność pozwalająca na szybką eliminację wielu oponentów, będzie możliwa do uruchomienia jedynie poza „konfliktem” i po napełnieniu paska „cichych zabójstw”;
  6. jeżeli chodzi o wygląd bohatera, w grze dostępne będą kostiumy oraz stroje. Kostiumy to oficjalne stroje, które Basim nosiłby w „prawdziwym życiu” (jak kostiumy asasynów). Stroje to z kolei niejako ekwipunek, który zapewni określone profity;
  7. stroje będzie można kolorować, kostiumów nie. Oprócz tego pojawi się również opcja transmogryfikacji;
  8. Basim będzie musiał nosić różne kostiumy, aby uzyskać dostęp do pewnych zastrzeżonych obszarów;
Twórcy Assassins Creed Mirage zabrali głos w sprawie DLC i kontrowersyjnej mechaniki - ilustracja #1
Źródło: Ubisoft
  1. co ciekawe, ujawnione na wcześniejszych grafikach z gry, talizmany będą jedynie pełnić funkcję elementów kosmetycznych. Niektóre z nich mają być niezwykle trudne do odszukania w świecie gry;
  2. Basim nie będzie mógł zakładać kaptura na życzenie – zrobi to jedynie w określonych sytuacjach;
  3. opcja ukrywania się wśród ludzi będzie automatyczna, jeśli Basim znajdzie się pośród grupy przynajmniej trzech osób;
  4. kontrakty na zabójstwa, dostępne w biurach asasynów, nie będą randomizowane, a ręcznie zaprojektowane;
  5. powrócą znane z Valhalli miniquesty w formie wydarzeń, tajemnic i skarbów;
  6. aktywnościami pobocznymi w Mirage będą również kradzieże kieszonkowe oraz pościgi za zabiegami, czyli mechaniki znane z pierwszych odsłon serii;
  7. w Bagdadzie będziemy mieli możliwość odwiedzenia zoo, a w grze nie zabraknie zwierząt, takich jak strusie syryjskie czy flamingi;
  8. poza samym Bagdadem w Mirage odwiedzimy również inne lokacje, jak np. zigurat z Dur-Kurigalzu;
  9. potwierdzono, iż do Mirage trafi tryb fotograficzny;
  10. w grze dostępna będzie również opcja szybkiego zapisu;
  11. co ciekawe, produkcja ma być wciąż „dopieszczana” graficznie.

Po więcej informacji na temat AC: Mirage odsyłam Was do odpowiedniego wątku na subreddicie serii.

Przypomnę, że debiutujący 12 października Aassasin’s Creed Mirage zmierza PC oraz konsole PS4, PS5, XOne i XSX/S.

  1. Assassin’s Creed Mirage – oficjalna strona gry

Marcin Przała

Marcin Przała

Absolwent dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Papieskim Jana Pawła II w Krakowie. Grami interesuje się od najmłodszych lat, a szczególne miejsce w jego sercu zajmują Call of Duty 4: Modern Warfare i Dragon Age: Początek. Zamiłowanie do elektronicznej rozrywki sprawiło, że tematem jego pracy licencjackiej stało się zjawisko immersji. Dzisiaj przede wszystkim miłośnik soulslike'ów oraz klasycznych RPG-ów. Poza grami lubi literaturę z gatunku dark fantasy, a ponadto od wielu lat z zapartym tchem śledzi rozgrywki angielskiej Premier League, gdzie gra jego ukochany klub – Chelsea.

więcej