Twórcy Assassin's Creed Mirage zabrali głos w sprawie DLC i kontrowersyjnej mechaniki
Wątek Q&A na Reddicie przyniósł nam masę informacji na temat nadchodzącego Assasin's Creed Mirage.
Premiera gry Assassin’s Creed Mirage nastąpi 12 października, a w międzyczasie poznajemy kolejne szczegóły na temat nadchodzącej produkcji Ubisoftu.
Tym razem nowe informacje na temat Mirage pochodzą z pierwszej ręki – od samych deweloperów, którzy odpowiedzieli na liczne zapytania użytkowników subreddita, poświęconego grom opowiadającym historię bractwa asasynów.
Deweloperzy pod natłokiem pytań
Co zdradzili twórcy Assassin’s Creed Mirage? Sesja Q&A na „asasyńskim” subreddicie przyniosła odpowiedzi na palące pytania. Oprócz kwestii ewentualnego przyszłego DLC do gry, padły również pytania o poszczególne mechaniki, na które chętnie odpowiadali twórcy.
Oto garść najciekawszych informacji z tamtego wątku:
- na tę chwilę twórcy nie planują żadnego rozszerzenia do Mirage ani nie zakładają wsparcia tytułu dodatkową zawartością po premierze;
- deweloperzy potwierdzili, że Mirage początkowo miało być jedynie dużym rozszerzeniem do Valhalli, jednakże już po tygodniu uznano, że Basim zasługuje na własną, pełnoprawną historię;
- w grze nie uświadczymy swobodnych „wyrzutów i odskoków” na boki i w tył znanych choćby z Unity; twórcy wciąż pracują nad parkourem, którym ma być jak najbardziej płynny i dawać poczucie kontroli nad bohaterem;
- gra jest liniowa, ale fabuła pozwoli na odrobinę swobody. Po obowiązkowym pierwszym zleceniu można będzie rozpocząć śledztwa w każdej z dzielnic miasta, w dowolnej kolejności;
- asasyńskie skupienie, czyli problematyczna umiejętność pozwalająca na szybką eliminację wielu oponentów, będzie możliwa do uruchomienia jedynie poza „konfliktem” i po napełnieniu paska „cichych zabójstw”;
- jeżeli chodzi o wygląd bohatera, w grze dostępne będą kostiumy oraz stroje. Kostiumy to oficjalne stroje, które Basim nosiłby w „prawdziwym życiu” (jak kostiumy asasynów). Stroje to z kolei niejako ekwipunek, który zapewni określone profity;
- stroje będzie można kolorować, kostiumów nie. Oprócz tego pojawi się również opcja transmogryfikacji;
- Basim będzie musiał nosić różne kostiumy, aby uzyskać dostęp do pewnych zastrzeżonych obszarów;
- co ciekawe, ujawnione na wcześniejszych grafikach z gry, talizmany będą jedynie pełnić funkcję elementów kosmetycznych. Niektóre z nich mają być niezwykle trudne do odszukania w świecie gry;
- Basim nie będzie mógł zakładać kaptura na życzenie – zrobi to jedynie w określonych sytuacjach;
- opcja ukrywania się wśród ludzi będzie automatyczna, jeśli Basim znajdzie się pośród grupy przynajmniej trzech osób;
- kontrakty na zabójstwa, dostępne w biurach asasynów, nie będą randomizowane, a ręcznie zaprojektowane;
- powrócą znane z Valhalli miniquesty w formie wydarzeń, tajemnic i skarbów;
- aktywnościami pobocznymi w Mirage będą również kradzieże kieszonkowe oraz pościgi za zabiegami, czyli mechaniki znane z pierwszych odsłon serii;
- w Bagdadzie będziemy mieli możliwość odwiedzenia zoo, a w grze nie zabraknie zwierząt, takich jak strusie syryjskie czy flamingi;
- poza samym Bagdadem w Mirage odwiedzimy również inne lokacje, jak np. zigurat z Dur-Kurigalzu;
- potwierdzono, iż do Mirage trafi tryb fotograficzny;
- w grze dostępna będzie również opcja szybkiego zapisu;
- co ciekawe, produkcja ma być wciąż „dopieszczana” graficznie.
Po więcej informacji na temat AC: Mirage odsyłam Was do odpowiedniego wątku na subreddicie serii.
Przypomnę, że debiutujący 12 października Aassasin’s Creed Mirage zmierza PC oraz konsole PS4, PS5, XOne i XSX/S.