autor: Łukasz Szliselman
Assassin’s Creed III – porównanie ustawień graficznych na PC
Assassin’s Creed III to produkcja o bardzo ładnej grafice, ale czy o solidnej pecetowej konwersji? Przygotowaliśmy dla Was filmik pokazujący różnice pomiędzy najwyższymi i najniższymi ustawieniami grafiki.
Seria Assassin’s Creed słynie z pięknej oprawy wizualnej i dobrej wydajności. Pod tym względem „trójka” również nie zawodzi. Assassin’s Creed III napędzany jest przez silnik AnvilNext – ulepszoną wersję technologii wykorzystywanej w poprzednich odsłonach cyklu. Choć nie mamy tu do czynienia z ogromnym skokiem jakościowym względem poprzednich części, to kilka nowych efektów wizualnych i usprawnień technicznych przyczyniają się do tego, że zabawa jest jeszcze przyjemniejsza niż dotąd.
Porównanie ustawień graficznych
Opcja | Ustawienia niskie | Ustawienia wysokie |
Jakość otoczenia | Normalna | Bardzo wysoka |
Jakość tekstur | Normalna | Wysoka |
Jakość wygładzania | Normalna | Wysoka |
Jakość cieniowania | Normalna | Bardzo wysoka |
Średnia prędkość w rozdzielczości 1440 x 900 | 45 klatek na sekundę | 38 klatek na sekundę |
Konfiguracja sprzętowa wykorzystana do nagrania filmu:
- Procesor: Intel Core 2 Duo 2,66 GHz
- Karta graficzna: NVIDIA GeForce GTS 250 512 MB
- Pamięć RAM: 6 GB
- System operacyjny: Windows 7 64 bit
Przyznać trzeba, że zarówno w grafice, jak i w wydajności różnice są niewielkie. Menu grafiki nie jest zbyt rozbudowane, ograniczając się jedynie do kilku podstawowych opcji. Tekstury w najniższych i najwyższych ustawieniach wyglądają niemal identycznie. Najbardziej widoczne zmiany zachodzą po zwiększeniu jakości cieni – są wówczas wyraźnie bardziej miękkie. Zobaczcie jak to wygląda na screenach:
Porównanie nie uwzględnia technologii obsługiwanych przez karty wykorzystujące możliwości DirectX 11, czyli techniki wygładzania krawędzi TXAA oraz zaawansowanej tesselacji. Poniżej możecie zobaczyć, co zyskuje Assassin’s Creed III na najnowszych komputerach:
Póki co, sporo posiadaczy krat grafiki z rodziny GeForce skarży się na błąd z dynamicznym oświetleniem włosów postaci – w większości cut-scenek (rzadziej podczas zwykłej rozgrywki) migają one jaskrawymi barwami. Na razie nie ma oficjalnego rozwiązania tego problemu. Firma Nvidia obiecuje zbadać sprawę i w razie potrzeby opracować nowy sterownik graficzny lub, jeśli okaże się konieczne, porozmawiać z Ubisoftem na temat wydania stosownej łatki.
- Recenzja gry Assassin's Creed III - asasyni w Ameryce
- Assassin's Creed III – PC – zastosowane technologie (PL)
- Ubisoft ujawnia wymagania sprzętowe gry Assassin’s Creed III