Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 28 listopada 2012, 13:06

autor: Łukasz Szliselman

Assassin’s Creed III – porównanie ustawień graficznych na PC

Assassin’s Creed III to produkcja o bardzo ładnej grafice, ale czy o solidnej pecetowej konwersji? Przygotowaliśmy dla Was filmik pokazujący różnice pomiędzy najwyższymi i najniższymi ustawieniami grafiki.

Assassin's Creed III na PC może poszczycić się bardzo ładną grafiką

Seria Assassin’s Creed słynie z pięknej oprawy wizualnej i dobrej wydajności. Pod tym względem „trójka” również nie zawodzi. Assassin’s Creed III napędzany jest przez silnik AnvilNext – ulepszoną wersję technologii wykorzystywanej w poprzednich odsłonach cyklu. Choć nie mamy tu do czynienia z ogromnym skokiem jakościowym względem poprzednich części, to kilka nowych efektów wizualnych i usprawnień technicznych przyczyniają się do tego, że zabawa jest jeszcze przyjemniejsza niż dotąd.

Porównanie ustawień graficznych

Opcja

Ustawienia niskie

Ustawienia wysokie

Jakość otoczenia

Normalna

Bardzo wysoka

Jakość tekstur

Normalna

Wysoka

Jakość wygładzania

Normalna

Wysoka

Jakość cieniowania

Normalna

Bardzo wysoka

Średnia prędkość w rozdzielczości 1440 x 900

45 klatek na sekundę

38 klatek na sekundę

Konfiguracja sprzętowa wykorzystana do nagrania filmu:

  • Procesor: Intel Core 2 Duo 2,66 GHz
  • Karta graficzna: NVIDIA GeForce GTS 250 512 MB
  • Pamięć RAM: 6 GB
  • System operacyjny: Windows 7 64 bit

Przyznać trzeba, że zarówno w grafice, jak i w wydajności różnice są niewielkie. Menu grafiki nie jest zbyt rozbudowane, ograniczając się jedynie do kilku podstawowych opcji. Tekstury w najniższych i najwyższych ustawieniach wyglądają niemal identycznie. Najbardziej widoczne zmiany zachodzą po zwiększeniu jakości cieni – są wówczas wyraźnie bardziej miękkie. Zobaczcie jak to wygląda na screenach:

Screen z gry Assassin's Creed III (ustawienia niskie)

Screen z gry Assassin's Creed III (ustawienia wysokie)

Porównanie nie uwzględnia technologii obsługiwanych przez karty wykorzystujące możliwości DirectX 11, czyli techniki wygładzania krawędzi TXAA oraz zaawansowanej tesselacji. Poniżej możecie zobaczyć, co zyskuje Assassin’s Creed III na najnowszych komputerach:

Póki co, sporo posiadaczy krat grafiki z rodziny GeForce skarży się na błąd z dynamicznym oświetleniem włosów postaci – w większości cut-scenek (rzadziej podczas zwykłej rozgrywki) migają one jaskrawymi barwami. Na razie nie ma oficjalnego rozwiązania tego problemu. Firma Nvidia obiecuje zbadać sprawę i w razie potrzeby opracować nowy sterownik graficzny lub, jeśli okaże się konieczne, porozmawiać z Ubisoftem na temat wydania stosownej łatki.