Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 6 lutego 2018, 13:25

Ash of Gods: Redemption - taktyczne RPG w stylu The Banner Saga zadebiutuje w marcu na PC

Studio Aurum Dust ujawniło datę premiery Ash of Gods: Redemption - swojego debiutanckiego projektu. Taktyczne RPG z elementami karcianki i naciskiem położonym na decyzje gracza ukaże się w marcu na PC, a w bliżej nieokreślonej przyszłości trafi na konsole.

Ash of Gods: Redemption w skrócie:
  • producent: Aurum Dust
  • wydawca: Aurum Dust/WhisperGames
  • gatunek: taktyczne RPG
  • platformy sprzętowe: PC, XONE, PS4, Switch
  • data premiery: marzec 2018 (PC)
  • inne: klasyczne RPG z dodatkiem elementów karcianych; ogromne znaczenie decyzji dla przebiegu fabuły; grafika inspirowana animacjami Disneya, twórczością Ralpha Bakshiego oraz radzieckiego studia Soyuzmultfilm

Turowe RPG przeżywają renesans. Ostatnie kilka lat to premiery licznych i nierzadko wysoko ocenianych produkcji w różnym stopniu wpisujących się w schematy gatunku, takich jak Darkest Dungeon, Pillars of Eternity czy serie The Banner SagaDivinity. Do tego grona wkrótce dołączy Ash of Gods: Redemption, debiutanckie dzieło studia Aurum Dust, założonego przez rosyjskich deweloperów. Ukaże się ono w przyszłym miesiącu na PC, a później trafi także na konsole PlayStation 4, Xbox One oraz Nintendo Switch. Gra zabierze nas do fikcyjnego świata zwanego Terminium, wzorowanego na europejskim (i nie tylko) średniowieczu, stającego w obliczu zagłady po 700 latach pokoju. Gracze będą musieli poprowadzić grupę śmiałków w walce z plagą żniwiarzy, którzy zamierzają utopić świat we krwi, by przebudzić śpiących bogów.

Brzmi to jak klasyczny koncept „ratowania świata fantasy”, ale twórcy zamierzają go nieco zmodyfikować. W grze nie znajdziemy żadnych fantastycznych bestii oraz ras (poza pochodzącymi z innego świata Ensa, którzy jednak nie będą zbytnio różnić się od ludzi), a sama magia będzie mocno ograniczona. Sporą rolę odegra kolejny charakterystyczny element fabularnych produkcji – wybory moralne. Autorzy zapewniają, że podejmowane decyzje będą mieć rzeczywisty wpływ na przebieg gry, nie tylko na samo zakończenie. Dość powiedzieć, że absolutnie każda postać będzie mogła zginąć, a nawet śmierć bohatera przewodzącego drużynie nie zakończy rozgrywki. Przeciwnie, historia będzie toczyć się dalej, pamiętając o naszych dotychczasowych dokonaniach. Same wybory nie będą oczywiste, zwykle sprowadzając się do wyboru pomiędzy jednym a  drugim złem, bez optymalnego rozwiązania.

Debiutancka gra Aurum Dust ma być jedynie pierwszą wizytą w uniwersum Ash of Gods. - Ash of Gods: Redemption - taktyczne RPG w stylu The Banner Saga zadebiutuje w marcu na PC - wiadomość - 2018-02-07
Debiutancka gra Aurum Dust ma być jedynie pierwszą wizytą w uniwersum Ash of Gods.

Kolejnym elementem mającym urealnić fantastyczny koncept jest podejście do ryzyka. Gra często będzie stawiała bohaterów w sytuacji, w której pewne poświęcenie ułatwi nam życie w przyszłości. Czy skrócić sobie drogę i zaryzykować starcie z niebezpiecznymi wrogami, czy też kontynuować bezpieczną trasą, której przebycie pochłonie więcej cennych zapasów? Rozgrywka w Ash of Gods: Redemption ma być pełna podobnych dylematów, także w trakcie walki, łączącej klasyczne turowe RPG z elementami karcianymi. Gracze otrzymają do dyspozycji karty, które dzięki potężnym efektom będą mogły przeważyć szalę zwycięstwa. Tyle że ich liczba będzie ograniczona, a do tego wiele z nich będzie wiązać się z istotnym ryzykiem. Na przykład karta Ofiary znacznie zmniejszy zdrowie losowej postaci, w zamian wzmacniając całą drużynę. Ciekawą decyzją twórców jest rezygnacja z „rzutów kostką”, czyli typowej dla RPG losowości w walce. Z jednej strony zmniejszy to szansę na przegraną przez nietrafienie wroga lub zadanie minimalnych obrażeń, z drugiej jednak wpisuje się w koncepcję urealnienia fantasy, jako że gracze nie unikną konsekwencji niefortunnych posunięć.

Oprócz zabawy dla jednego gracza zespół Aurum Dust dostarczy możliwość gry ze znajomymi. Chętni na kooperację będą mogli zaprosić drugą osobę do wspólnej przygody przeciwko sztucznej inteligencji bądź rywalizować w ramach rozgrywek PvP. Nie zdradzono zbyt wiele na temat tych ostatnich. Wiemy jedynie, że w grze znajdą się globalne rankingi, a multiplayer będzie dostępny albo na premierę, albo wkrótce po niej.

Twórcy przyprawią klasyczną formułę bitew RPG szczyptą elementów karcianych. - Ash of Gods: Redemption - taktyczne RPG w stylu The Banner Saga zadebiutuje w marcu na PC - wiadomość - 2018-02-07
Twórcy przyprawią klasyczną formułę bitew RPG szczyptą elementów karcianych.

Ash of Gods: Redemption wykorzysta dwuwymiarową grafikę, inspirowaną m.in. animacjami Disneya oraz stylem Ralpha Bakshiego, znanego z Władcy Pierścieni (1978), Wspaniałego Świata (1992) i Kota Fritza (1972). Natomiast o odpowiednią oprawę dźwiękową (tworzoną głównie na klasycznych instrumentach) zadbają polscy muzycy: Adam Skorupa, Krzysztof Wierzynkiewicz i Michał Cielecki, których dzieła mogliśmy usłyszeć m.in. w Wiedźminie, Bulletstorm oraz Painkiller.

Na koniec kilka pomniejszych kwestii. Na oficjalnej stronie gry twórcy poinformowali o możliwości wsparcia powstania gry. Nie chodzi jednak o pomoc finansową, lecz przetłumaczenie gry na inne języki (w tym polski) oraz nagranie kwestii dialogowych. Co chyba jednak ważniejsze, studio potwierdziło, że Ash of Gods: Redemption to pierwsza część potencjalnego cyklu, opartego na powstającym opowiadaniu rosyjskiego pisarza fantasy Siergieja Malickiego. Niestety, nie pokuszono się o wyjaśnienie, jak przekłada się to na fabułę gry, aczkolwiek dotychczasowe informacje zdają się sugerować, że nie ma mowy o sztucznym zakończeniu w połowie opowiadanej historii. Jak będzie w istocie, przekonamy się w marcu. Na razie zainteresowanych zachęcamy do zapoznania się z oficjalną stroną produkcji, na której znajdziecie m.in. pierwsze rozdziały książkowego Ash of Gods oraz najważniejsze informacje o grze.

Bohaterowie Ash of Gods: Redemption nie otrzymają taryfy ulgowej – każda decyzja będzie mogła przesądzić o ich losie. - Ash of Gods: Redemption - taktyczne RPG w stylu The Banner Saga zadebiutuje w marcu na PC - wiadomość - 2018-02-07
Bohaterowie Ash of Gods: Redemption nie otrzymają taryfy ulgowej – każda decyzja będzie mogła przesądzić o ich losie.

Minimalne wymagania sprzętowe:

  • System operacyjny: Windows 7 / 8 / 10
  • Procesor: Intel Core 2 Duo 2,5 GHz
  • Pamięć RAM: 1 GB
  • Karta grafiki: Nvidia 9xxx / ATI 2xxx
  • Miejsce na dysku: 5 GB
  • Inne: DirectX 9.0 c, karta dźwiękowa kompatybilna z DirectX9

Zalecane wymagania sprzętowe:

  • System operacyjny: Windows 7, 8, 10
  • Procesor: Intel Core i5 3.0 GHz
  • Pamięć RAM: 2 GB
  • Karta grafiki: NVIDIA GeForce GTX 760 / AMD Radeon R9 280X
  • Miejsce na dysku: 5 GB
  • Inne: DirectX 9.0 c, karta dźwiękowa kompatybilna z DirectX9
Grafika inspirowana klasycznymi animacjami przedstawi ponury świat, w którym nie będzie łatwych decyzji. - Ash of Gods: Redemption - taktyczne RPG w stylu The Banner Saga zadebiutuje w marcu na PC - wiadomość - 2018-02-07
Grafika inspirowana klasycznymi animacjami przedstawi ponury świat, w którym nie będzie łatwych decyzji.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej