Anti-Japan War Online - edukacja po chińsku
Chińskie władze pragną za pomocą gier komputerowych nauczać historii najmłodszych obywateli swojego kraju. Firma PowerNet Technology pracuje już nad pierwszym programem z gatunku MMO (Massively Multiplayer Online), który pozwoli wcielić się w rolę dowódcy tamtejszej armii i stawić czoła inwazji Japończyków w czasie II wojny światowej.
Chińskie władze pragną za pomocą gier komputerowych nauczać historii najmłodszych obywateli swojego kraju. Firma PowerNet Technology pracuje już nad pierwszym programem z gatunku MMO (Massively Multiplayer Online), który pozwoli wcielić się w rolę dowódcy tamtejszej armii i stawić czoła inwazji Japończyków w czasie II wojny światowej.
Gra powstaje przy błogosławieństwie chińskiej organizacji zrzeszającej młodych komunistów i trafi na rynek jeszcze w tym roku. O edukacyjnym charakterze programu najlepiej świadczy fakt, że nie będzie w nim można zabijać ludzi. Walka pomiędzy zwaśnionymi narodami jest zaprezentowana w sposób umowny. Największy wysiłek producentów został skierowany do wiernego przedstawienia faktów historycznych – oczywiście tylko tych, które zostały odgórnie zatwierdzone przez władze. Japończycy raczej nie będą mieli powodów do zadowolenia. Gra nie pozwoli wcielić się w rolę agresorów Kraju Środka, kontrowersyjny jest też jej tytuł: Anti-Japan War Online.
Chińczycy planują w przyszłości stworzyć więcej programów o charakterze edukacyjnym, utrzymanym w duchu patriotyzmu - oczywiście wszystkie w konwencji MMO. Tamtejsza młodzież raczej nie będzie mieć powodów do narzekań – nawet jeśli ktoś ich zmusi do zabawy niechcianą grą, to tylko przez trzy godziny dziennie.