Angry Bird 2 pobrano 5 mln razy w ciągu 36 godzin od premiery
Studio Rovio ma powody do zadowolenia. Fiński zespół właśnie ogłosił, że w ciągu 36 godzin od premiery grę Angry Birds 2 pobrano 5 milionów razy.
Ostatnich kilka lat nie było łatwych dla firmy Rovio i ten fiński zespół pokłada bez wątpienia duże nadzieje w Angry Birds 2, czyli bezpośredniej kontynuacji swojego największego przeboju. Te oczekiwania mogą zostać zaspokojone. Studio właśnie pochwaliło się, że w ciągu pierwszych 12 godzin od premiery grę pobrano ponad milion razy, a obecnie, a po 36 godzinach od debiutu liczba ta wzrosła do 5 mln. Co jeszcze bardziej imponujące, firma Apple zdradziła, że gracze spędzili łącznie milion lat bawiąc się we wszystkie odsłony cyklu.
Po licznych odsłonach realizujących markę w innych gatunkach, Angry Birds 2 stanowi powrót do korzeni cyklu. Otrzymaliśmy więc tradycyjną grę zręcznościowo logiczną, w której naszym zadaniem na każdej planszy jest wyeliminowanie wszystkich prosiaków. Do tego celu wykorzystujemy tytułowe Wściekłe Ptaki, którymi posługujemy się niczym pociskami, wystrzeliwując je z potężnej procy. Wrogowie często kryją się w wewnątrz chybotliwych struktur, które trzeba im zwalić na głowy.
Gra nie eksperymentuje z formułą serii, ale wprowadza sporo elementów mających zapewnić świeżość rozgrywki. Pojawiło się wiele nowych ptaków dysponujących unikalnymi umiejętnościami specjalnymi, musimy co pewien czas walczyć z bossami, a wszystkie plansze składają się z kilku etapów, co wymusza ostre oszczędzanie „amunicji”.
Angry Birds 2 korzysta z modelu darmowego z mikropłatnościami i gra na razie dostępna jest wyłącznie na urządzenia mobilne z systemami iOS i Android.
We wczesnych latach rozwoju rynku smartfonowego Angry Birds stało się symbolem tego, jak popularne mogą być gry mobilne. W ciągu pierwszego roku produkcję pobrało ponad 50 mln graczy. Rovio szybko przeobraziło się z małego niezależnego studia w prężną firmę zatrudniająca setki osób. Seria co roku otrzymywała nowe odsłony, a marka zaczęła podbijać również inne rynki, w tym zwłaszcza zabawkarski.
Kilka lat temu triumfalny pochód Angry Birds zaczął jednak mocno zwalniać. Rovio przegapiło moment, którym rynek mobilny przestawił się prawie całkowicie na model darmowy z mikropłatnościami. Studio ostatecznie także postawiło na Free-2-Play, ale pierwsze podejście, czyli gra wyścigowa Angry Birds GO!, okazało się sporą porażką. Zespół kontynuował jednak tę strategię wydawniczą i powoli wypracował system, który nie jest na tyle agresywny, aby odstraszać większość graczy, a jednocześnie przynosi przyzwoite dochody. Ponadto marka została wykorzystana w produkcjach z wielu różnych gatunków, dzięki czemu otrzymaliśmy m.in. turowe RPG, runnera oraz grę logiczną typu match-3.
Obecnie studio Rovio radzi sobie przyzwoicie pod względem finansowym, ale daleko mu do największych potentatów rynku mobilnego, takich jak Supercell czy GungHo.