Amsterdam 1666 na pewno powstanie, twierdzi twórca
Deweloper Patrice Désilets, główny projektant nadchodzącego Ancestors: The Humankind Odyssey, przypomniał o swoim poprzednim przedsięwzięciu, Amsterdam 1666, i zapewnił, że gra na pewno kiedyś powstanie.
Myśli Patrice’a Désiletsa, współtwórcy cyklu Assassin’s Creed, zaprząta obecnie zapowiedziana na ten rok gra przygodowa z elementami survivalowymi, Ancestors: The Humankind Odyssey. Kanadyjczyk w rozmowie z serwisem VG247 zapowiedział jednak, że nie zapomina o swoich innych projektach – konkretnie zaś o Amsterdamie 1666, produkcji z otwartym światem, w której mieliśmy pokierować uczniem samego diabła. Według Désiletsa gra na pewno ujrzy światło dzienne i może nawet być jego kolejnym przedsięwzięciem po wydaniu Ancestors.
Prace nad tytułem trwały już dobre kilka lat temu – Kanadyjczyk zaczął tworzyć Amsterdam 1666 jeszcze w studiu THQ Montreal, które w 2013 roku zostało przejęte przez Ubisoft. Désilets szybko pożegnał się z francuską firmą, ale nie miał zamiaru oddawać jej praw do wymyślonej przez siebie marki. W kwietniu 2016 roku po długich sporach Ubisoft ostatecznie postanowił ustąpić, jednak w tamtym momencie deweloper wraz ze swoim nowym zespołem, Panache Digital Games, pracował już nad kolejnym przedsięwzięciem – ambitnym Ancestors: The Humankind Odyssey.
Désilets zapowiada jednak, że Amsterdam 1666 na pewno powstanie, i nie wyklucza, że może to być jego następny projekt. Jeśli tak się stanie, tytuł będzie musiał ulec pewnym modyfikacjom. „Prawdopodobnie trochę się zmieni. W oryginalnej wizji gracz był raczej uczniem diabła, nie samym diabłem” - ujawnił Kanadyjczyk. „Pewnie zacznę od zera”. Jednocześnie Désilets wyraził nadzieję, że doświadczenia z Ancestors: The Humankind Odyssey pomogą mu przy Amsterdamie 1666, obie gry mają bowiem dzielić ze sobą wspólne elementy, takie jak wspinaczka. „Wystarczy ubrać małpie pelerynę i już możemy robić kolejną grę” - stwierdził twórca.
Na razie priorytetem pozostaje Ancestors: The Humankind Odyssey, gra, w której pokierujemy przodkami homo sapiens. Produkcja postawi mocno na elementy survivalowe, jako że miejscem akcji jest afrykańska dżungla – a więc środowisko, w którym na człekokształtne czyha masa niebezpieczeństw. Niestety, na razie nie wiemy, kiedy dokładnie gra trafi na sklepowe półki, można się jednak domyślać, że jeśli obędzie się bez opóźnień, projekt Panache Digital Games zadebiutuje za kilka miesięcy – deweloperzy planowali bowiem jego premierę na 2019 rok.