autor: Mateusz Kądziołka
Amerykański sukces Nintendo. Nowa Zelda i Mario sprzedają konsole
Reggie Fils-Aime, szef amerykańskiego oddziału firmy Nintendo, ujawnił dane dotyczące sprzedaży najnowszych gier z katalogu japońskiego koncernu. Zarówno Super Mario 3D Land, jak i The Legend of Zelda: Skyward Sword osiągnęły znakomite wyniki i przyczyniły się do wzrostu sprzedaży konsol.
Okres Święta Dziękczynienia w Stanach Zjednoczonych nierozerwalnie łączy się z początkiem szału zakupowego. Reggie Fils-Aime, szef amerykańskiego oddziału firmy Nintendo, w rozmowie z portalem USA Today ujawnił, że japoński koncern bardzo skutecznie uszczuplił zasoby portfeli tamtejszych graczy, dzięki takim tytułom jak Super Mario 3D Land na 3DS-a oraz The Legend of Zelda: Skyward Sword na Wii.
Gra Super Mario 3D Land na 3DS-a rozeszła się w nakładzie 500 tysięcy kopii od premiery, która miała miejsce 13 listopada. Dzięki temu, zdobyła tytuł najszybciej sprzedającej się produkcji z Mario w roli głównej na konsolach przenośnych. Popularność samego 3DS-a również dynamicznie wzrosła. Sprzedaż handhelda Nintendo polepszyła się o 49% w tygodniu kończącym się 13 listopada, a następnie potroiła się w okresie od 14 do 20 listopada. Wyniki te są podawane względem pierwszego tygodnia bieżącego miesiąca.
„W ciągu ośmiu miesięcy 3DS uzyskał lepszy wynik, niż ten, na który pierwszy DS pracował przez rok. A przecież przed nami jeszcze okres gwiazdkowy” – podsumował kondycję 3DS-a Fils-Aime.
Źródło: USA Today
Grę The Legend of Zelda: Skyward Sword od momentu premiery, która odbyła się 20 listopada, kupiło ponad 530 tysięcy osób. Tym samym, najnowsze przygody Linka stały się najszybciej sprzedającą się produkcją z serii The Legend of Zelda. To z kolei odbiło się na popularności Wii. Wegług danych podanych przez szefa amerykańskiego oddziału Nintendo, w czasie Święta Dziękczynienia i tzw. czarnego piątku rozeszło się 500 tysięcy sztuk Wii.
Prezes amerykańskiego oddziału Nintendo nie ukrywał, że tak dobre wyniki sprzedaży sprzętu bezpośrednio wiązały się z wydawanymi grami. Dodał też, że w okolicach okresu gwiazdkowego zostaną wydane inne tytuły (m.in. Mario Kart 7) oraz nowe zestawy 3DS-a, które pomogą utrzymać dobrą passę japońskiej firmy na amerykańskim rynku.