autor: Artur Falkowski
Amerykański debiut gry MAKING HISTORY: The Calm & the Storm
Firma Strategy First ogłosiła, że opracowana przez Muzzy Lane Software gra MAKING HISTORY: The Calm & the Storm jest już dostępna do nabycia w sklepach na terenie Stanów Zjednoczonych. Wspomniana produkcja jest strategią turową pozwalającą nam pokierować losami jednego z państw biorących udział w II wojnie światowej.
Firma Strategy First ogłosiła, że opracowana przez Muzzy Lane Software gra MAKING HISTORY: The Calm & the Storm jest już dostępna do nabycia w sklepach na terenie Stanów Zjednoczonych. Wspomniana produkcja jest strategią turową pozwalającą nam pokierować losami jednego z państw biorących udział w II wojnie światowej.
Tym, na co postawili twórcy, jest wierność historycznym realiom. Każdy kraj został oddany w sposób możliwie zbliżony do rzeczywistości. Uwzględniono przy tym nie tylko siły zbrojne, lecz także kondycję ekonomiczną i dyplomatyczną danego państwa. Rozgrywka nie ogranicza się do walki, lecz obejmuje również inne, nie mniej ważne aspekty rządzenia opanowanego wojną narodem: dbanie o gospodarkę, a także utrzymanie odpowiedniej pozycji na arenie międzynarodowej to tylko niektóre z nich.
„ MAKING HISTORY to wyzwanie dla komórek mózgowych i nie sprowadza się tylko do strzelania”, powiedział Dave McCool, szef Muzzy Lane Software, „Gracze mogą przetestować nowe pomysły dotyczące historii, sprawdzić, co by się stało, gdyby przywódcy poszczególnych państw wybrali inną drogę. Przywracając do życia historyczne wydarzenia, zastanowią się nad aktualnymi globalnymi konfliktami; przywództwem nad narodem, zmaganiem się z decyzjami, których konsekwencje odbiją się na ogólnoświatowej sytuacji. To zabawa, a jednocześnie niezwykłe doświadczenie”.