Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 2 grudnia 2008, 09:35

autor: Piotr Doroń

Amerykańska premiera Prince of Persia

Do sklepów w Stanach Zjednoczonych powędrowała najnowsza odsłona przygód nieustraszonego Księcia Persji. Prince of Persia, bo takim tytułem została obdarzona, ucieszy zapewne wszystkich miłośników zręcznościowego podejścia do rozgrywki. Grę mogą już przetestować posiadacze dwóch platform: Xboxa 360 oraz PlayStation 3. Światowy debiut edycji pecetowej odbędzie się z kolei 9 grudnia, co jest wynikiem opóźnienia, do którego doszło z niewyjaśnionych do tej pory przyczyn.

Do sklepów w Stanach Zjednoczonych powędrowała najnowsza odsłona przygód nieustraszonego Księcia Persji. Prince of Persia, bo takim tytułem została obdarzona, ucieszy zapewne wszystkich miłośników zręcznościowego podejścia do rozgrywki. Grę mogą już przetestować posiadacze dwóch platform: Xboxa 360 oraz PlayStation 3. Światowy debiut edycji pecetowej odbędzie się z kolei 9 grudnia, co jest wynikiem opóźnienia, do którego doszło z niewyjaśnionych do tej pory przyczyn.

Amerykańska premiera Prince of Persia - ilustracja #1
Oprawa graficzna prezentuje się wyjątkowo pięknie.

Do Europy konsolowy Książę zawita 5 grudnia, z kolei wersja komputerowa wyląduje na półkach sklepowych 12 grudnia. Nieco inaczej sprawa wygląda z naszym krajem. Dystrybucją tytułu zajmie się polski oddział Ubisoftu. Zgodnie z założeniami gra zostanie w pełni zlokalizowana i trafi do sprzedaży w dwóch rzutach. W pierwszym (12 grudnia) grę nabędą jedynie właściciele Xboxów 360, natomiast w drugim, który nastąpi na 9 stycznia 2009 roku, dołączą do nich posiadacze PlayStation 3 oraz komputerów osobistych. W tym drugim przypadku jest to o tyle zaskakujące, że jeszcze do wczoraj oficjalną datą premiery był 12 grudnia. Powód przesunięcia terminu pecetowego debiutu nie został niestety podany.

Z grą wiąże się kilka interesujących wiadomości. Pierwsza dotyczy znaczących dodatków, które Ubisoft udostępni niedługo po premierze. Mają nas zaskoczyć wyjątkową zawartością, m.in. rozbudowującą główny wątek fabularny. Oprócz takowych do rąk graczy oddanych zostanie kilka mniejszych rozszerzeń. Jednym z pierwszych ma być skin Altaira z Assassin’s Creed, który zastąpi projekt postaci Księcia Persji. Co więcej, ukończenie gry z dobrym wynikiem, spowoduje odblokowanie Jade, głównej bohaterki niedocenionego Beyond Good and Evil, która zastąpi ratującą nas z opresji Elikę, urozmaicając i tak nieźle zapowiadającą się rozgrywkę.

Amerykańska premiera Prince of Persia - ilustracja #2
Tak w Prince of Persia prezentować będzie się Altair.

W trakcie zabawy towarzyszyć nam będzie dopracowana w każdym szczególe oprawa dźwiękowa, skomponowana przez kanadyjskiego muzyka Stuarta Chatwooda, członek zespołu The Tea Party oraz kompozytora Inona Zur. Ucieszy to zapewne wszystkich fanów muzyki, zaserwowanej nam w poprzednich przygodach Księcia Persji, a więc Piaskach Czasu, Duszy Wojownika oraz Dwóch Tronach. Z pewnością zaskoczy nas ona dynamicznością, budującą odpowiedni nastrój, wynikający z faktu, że w Prince of Persia rozgrywka zapowiada się na zdecydowanie bardziej zręcznościową niż przyzwyczaiły nas dotychczasowe przygody Księcia. Wraz ze specjalną oprawą graficzną, przygotowaną w technologii cel-shading, stworzy zapewne niezwykle artystyczny klimat, zapewne dobrze pasujący do całości.

Fabuła Prince of Persia nawiązuje do mitu monoteistycznego Zaratusztrianizmu, jednej z najstarszych religii świata. Opowiada historię Ormuzda (bóg Światła) i Ahrimana (Bóg Ciemności), którzy toczą ze sobą nieustanny bój o władzę nad światem. W niecodziennych okolicznościach Ormuzd zwycięża swojego brata i zamyka go w Drzewie Życia ukrytym gdzieś na magicznej oazie. Zbiera następnie lud Ahura i rozkazuje im strzec Drzewa. Mijają dwie generacje i lud Ahura zaczyna wymierać. Ahriman postanawia to wykorzystać, zbiega ze swego więzienia i odbudowuje skorumpowany, zepsuty świat. Książę Persji musi to powstrzymać. Rozgrywka polegać ma na ocaleniu legendarnego Drzewa Życia i na stopniowym uzdrawianiu zepsutej oazy.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej