autor: Marzena Falkowska
Amerykańscy dziadkowie marzą o konsoli na Gwiazdkę
Według badań przeprowadzonych przez firmę Harris Interactive na zlecenie amerykańskiego oddziału Nintendo, 52% babć i dziadków oraz 68% osób urodzonych w czasie wyżu demograficznego, który nastąpił bezpośrednio po II wojnie światowej, bardzo chciałoby otrzymać na Gwiazdkę jakiś produkt technologiczny.
Według badań przeprowadzonych przez firmę Harris Interactive na zlecenie amerykańskiego oddziału Nintendo, 52% babć i dziadków oraz 68% osób urodzonych w czasie wyżu demograficznego, który nastąpił bezpośrednio po II wojnie światowej, bardzo chciałoby otrzymać na Gwiazdkę jakiś produkt technologiczny.
Odpowiednio 27% i 34% badanych z obu grup stwierdziło, że chętnie pod choinką znalazłoby konsolę przenośną, na przykład NDS Lite. Przedstawiciele Nintendo dodają, że ich handheld wraz z niezwykle popularną grą Brain Training odniósł spory sukces na zorganizowanej w październiku przez Amerykańskie Stowarzyszanie Emerytów (AARP) imprezie Life@50+. Z dużym zainteresowaniem spotkał się również turniej z okazji Dnia Babci i Dziadka, który odbył się w sklepie New York's Nintendo Word. Leciwi gracze walczyli w nim o jak najwyższe noty we wspomnianej produkcji.
Odnosząc się do wyników innej ankiety, tym razem przeprowadzonej przez Entertainment Software Association, które wykazały, że 25% graczy jest po pięćdziesiątce, wiceprezes ds. marketingu amerykańskiego oddziału Nintendo, George Harrison, powiedział: „Wyniki te potwierdzają, że nawet gdy ludzie się starzeją, wciąż chcą tych samych świetnych gadżetów, co wszyscy inni”.