autor: Michał Kułakowski
Alien: Isolation – twórcy o silniku gry i jego możliwościach
Producenci gry Alien: Isolation wypowiedzieli się na temat możliwości jej silnika graficznego, a także tego czy posiadacze pecetów będą mogli liczyć na dodatkowe efekty oraz wsparcie dla technologii niedostępnych na konsolach nowej generacji.
W wywiadzie z serwisem PC Games Hardware, twórcy gry Alien: Isolation, a więc pierwszoosobowego survival horroru osadzonego w filmowym uniwersum Obcego, wypowiedzieli się na temat technicznych kulis powstawania produkcji. Przy pracach nad tytułem, zespół ze studia Creative Assembly nie postawił na wykorzystanie licencjonowanego silnika, takiego jak CryEngine czy Unreal Engine. Nie zdecydował się również na zmodyfikowanie lub użycie technologii z poprzednich produkcji, takich jak Total War: Shogun 2 czy Total War: Rome II. Engine Alien: Isolation zbudowano od podstaw z myślą o grze i nowej generacji konsol. Programiści zwracali przy tym szczególną uwagę na jego potencjalne możliwości budowania nastroju, np. za pomocą światła czy fizyki otoczenia, co jest niezbędne w grach z gatunku.
Twórcy potwierdzili, że produkcja będzie wykorzystywać możliwości kilkurdzeniowych procesorów, co odciąży układy graficzne. Rozmaite efekty, tekstury i animacje mają być skalowane, w zależności od platformy sprzętowej i jej możliwości. Posiadacze pecetów będą mogli więc cieszyć się lepszą oprawą gry niż zwolennicy konsol. Twórcy przyznają, że rozważają dodanie wsparcia dla technologii Mantle firmy AMD, a także obsługi rozdzielczości 4K i wielu monitorów. Deweloperzy zaznaczyli, że nie korzystają z technologii PhysX firmy Nvidia, ponieważ zdecydowali się na autorskie rozwiązania związane z fizyką obiektów, idące w parze z optymalizacją przygotowaną z myślą o współpracy wielu rdzeni CPU z GPU.
Alien Isolation to pierwszoosobowy survival horror osadzony w uniwersum Obcego. Za powstanie tej produkcji odpowiada studio Creative Assembly, znane przede wszystkim za sprawą serii gier strategicznych Total War. W Alien Isolation wcielimy się w Amandę – córkę Ellen Ripley, bohaterki filmowej tetralogii. Akcja gry toczy się 15 lat po wydarzeniach z pierwszej części Obcego. Premiera gry została zaplanowana na październik tego roku.