Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 14 maja 2010, 07:48

autor: Piotr Doroń

Alan Wake debiutuje na polskim rynku

Alan Wake na Xboksa 360 trafia dzisiaj oficjalnie na półki sklepowe europejskich, a także polskich sklepów. Najnowsza produkcja fińskiego studia Remedy Entertainment robi to po blisko czterech latach od oficjalnej zapowiedzi oraz ponad miesiąc od chwili ukończenia przez producenta wszystkich prac deweloperskich.

Alan Wake na Xboksa 360 trafia dzisiaj oficjalnie na półki sklepowe europejskich, a także polskich sklepów. Najnowsza produkcja fińskiego studia Remedy Entertainment robi to po blisko czterech latach od oficjalnej zapowiedzi oraz ponad miesiąc od chwili ukończenia przez producenta wszystkich prac deweloperskich.

Alan Wake debiutuje na polskim rynku - ilustracja #1

Przygodową grę akcji utrzymaną w stylu psychologicznego thrillera możecie nabyć na dwa sposoby: w wydaniu standardowym (w sugerowanej cenie 199 złotych) oraz kolekcjonerskim (239 złotych). W skład tej ostatniej wchodzi płyta z grą, nagranie ze wskazówkami oraz komentarzami twórców, 144-stronicowa książka The Alan Wake Files pogłębiająca wiedzę o fabule gry, płyta ze ścieżką dźwiękową oraz ekskluzywne menu do X360 i dodatki dla awatara.

Warto również odnotować, że w krajach posiadających oficjalnie dostęp do usługi Xbox Live, w pudełkach obu edycji Alan Wake zawarty został specjalny kod. Będzie on uprawniać nabywców gry do bezpłatnego pobrania pierwszego, fabularnego dodatku DLC, mającego stanowić jeden z łączników pomiędzy historiami przedstawionymi w pierwszej odsłonie przygód pisarza oraz w zapowiedzianym już sezonie drugim. Rozpoczęcie głównych prac nad kontynuacją będzie jednak w pełni zależne od poziomu sprzedaży części pierwszej. Polscy gracze wspomniany dodatek będą mogli jedynie zakupić, gdyż w rodzimym wydaniu Alan Wake kody nie są dołączane.

Alan Wake debiutuje na polskim rynku - ilustracja #2

Niecodzienne przygody pisarza Alana Wake’a to jedna z najbardziej oczekiwanych produkcji bieżącego roku. Nie przeszkadza to jednak firmie Microsoft w próbach zainteresowania grą kolejnych klientów, którzy ciągle rozważają jej zakup. Służą temu różnego rodzaju konkursy (jak choćby „Światło i mrok”, w którym Waszym zadaniem było nakręcenie przerażającego filmu), a także interaktywne zabawy, utrzymane w konwencji ARG („Projekt Znaki”).

Inną kwestią jest jednak to, czy Alan Wake spełnia oczekiwania graczy. Trzeba bowiem przyznać, że dzieło Remedy Entertainment zbiera bardzo zróżnicowane noty, a wyciągnięta z nich średnia kształtuje się na wysokim, ale mimo wszystko nieco rozczarowującym poziomie 84% (według Metacritic.com). O tym dlaczego tak jest starał się Wam ostatnio wyjaśnić Von Zay, który otrzymał wczoraj wsparcie ze strony ekipy tvgry.pl (zachęcamy do lektury i oglądania recenzji). Waszej uwadze polecamy również szereg materiałów filmowych:

Zachęcamy Was także do zapoznania się z filmowym wprowadzeniem do Alan Wake:

  1. Video Bright Falls Akt.1 - wersja PL
  2. Video Bright Falls Akt.2 - wersja PL
  3. Video Bright Falls Akt.3 - wersja PL

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej