autor: Daniel Kazek
Age of Mourning (aka Mourning) niczym feniks z popiołów
Czy ktoś z Was drodzy Czytelnicy pamięta Mourning, ciekawie zapowiadającą się grę z gatunku MMOcRPG? Trudno oczekiwać aby tak było, skoro premiera tego tytułu wiecznie była torpedowana z powodu perturbacji developerskich, a ostatnio słuch o nim zaginął. Dla wytrwałych mamy jednak bardzo miłą wiadomość, przedsięwzięcie powraca i to pod zupełnie nową nazwą.
Czy ktoś z Was drodzy Czytelnicy pamięta Mourning, ciekawie zapowiadającą się grę z gatunku MMOcRPG? Trudno oczekiwać aby tak było, skoro premiera tego tytułu wiecznie była torpedowana z powodu perturbacji developerskich, a ostatnio słuch o nim zaginął. Dla wytrwałych mamy jednak bardzo miłą wiadomość, przedsięwzięcie powraca i to pod zupełnie nową nazwą.
Przypomnijmy może najpierw pokrótce całą burzliwą historię. Pierwsze wzmianki o ambitnym, rumuńskim projekcie pojawiły się już w 2002 roku. Przez te wszystkie lata, pieczę nad produkcją sprawowały trzy firmy - Limitless Horizons Entertainment LLC, Quad Software oraz Newrosoft R&D. Żadna z nich nie udźwignęła jednak ciężaru ukończenia i wydania tej pozycji, co więcej zmieniały się również tytuły. Pierwotnie program okraszony nazwą Realms of Torment, z czasem przemianowany został na Mourning.
Kontynuację prac zaanonsowała wspomniana już firma Newrosoft R&D, a gra na rynku pojawi się pod tytułem Age of Mourning. Określono również specjalne premie dla wszystkich tych, którzy na początku roku decydując się zamówienie swojego konta w przedsprzedaży, nie mieli okazji otrzymać zwrotu wydanych pieniędzy. Dla takich osób przewidziano pierwszeństwo w trakcie przeprowadzanych beta testów, jak również sześć miesięcy darmowej rozgrywki w chwili debiutu Age of Mourning na północnoamerykańskim rynku.
Jak zapowiadają twórcy, faktyczna obróbka programu planowana jest na przełomie lutego i marca przyszłego roku. W tym okresie szykowana jest również promująca główną produkcję, dostępna jedynie w sieci darmowa gra z gatunku MMO.
W rozwoju projektu, Newrosoft R&D dyskretnie wspomaga Limitless Horizons Entertainment LLC. Prowadzone są ponadto rozmowy z potencjalnymi inwestorami. Nam pozostaje wierzyć, że prace nad grą nie napotkają kolejnych przeszkód i w końcu będziemy mogli przenieść się do tego krystalizowanego już od dawna świata. Data premiery Age of Mourning nie została jeszcze ustalona.
Sześć rywalizujących pomiędzy sobą frakcji próbuje podbić pozostałe nacje i przejąć w swoje władanie całą krainę KreL. Tak mniej więcej przedstawia się tło fabularne Age of Mourning, gry z gatunku MMORPG osadzonej w średniowiecznych realiach fantasy.
System rozwoju postaci w Age of Mourning bazuje na umiejętnościach. Do dyspozycji gracza oddane została możliwość wyboru jednej z sześciu ras (Humans, Elves, Orcs, Avians, Dwarves, Trolls), każda z nich składa się dodatkowo z kilku tzw. podklas. Gracz może w każdej chwili wybrać dowolną interesującą go umiejętność wybranej klasy i zacząć ją rozwijać, jednak w przypadku gdyby przez długi czas zaprzestał kształcenia się w danej zdolności, związane z nią współczynniki zaczną się obniżać.
Aby móc stosować odpowiednie czary, trzeba postarać się o dostatecznie wysokie zdolności we władaniu magią, podobnie aby móc używać potężnych broni trzeba na przykład wykazać się odpowiednio wysoką siłą. Gracz nie jest ograniczony do podążania wyłącznie ścieżką magii lub ścieżką wojownika, może tak ukształtować swą postać, iż będzie ona swego rodzaju hybrydą posiadającą cechy obu tych jakże odmiennych klas.
Bardziej szczegółowe informacje na temat gry, znaleźć można w naszej Encyklopedii.