autor: Szymon Liebert
Age of Conan na Xboksa 360 wciąż prawdopodobne
Pomimo problemów z wersją pecetową tego MMORPGa firma Funcom, wciąż zdecydowana jest na przeniesienie sieciowych zmagań także na konsolę Microsoftu. Według pierwotnego planu ta wersja miałaby pojawić się w mniej więcej 12 miesięcy po premierze gry na komputerach osobistych. Jak Funcom poradzi sobie z tym zamierzeniem?
Pomimo problemów z wersją pecetową tego MMORPGa firma Funcom, wciąż zdecydowana jest na przeniesienie sieciowych zmagań także na konsolę Microsoftu. Według pierwotnego planu ta wersja miałaby pojawić się w mniej więcej 12 miesięcy po premierze gry na komputerach osobistych. Jak Funcom poradzi sobie z tym zamierzeniem?
Przede wszystkim, Erling Ellingsen (Funcom), potwierdza, że prace nad xboksową wersją są w toku i gra najprawdopodobniej się ukaże, chociaż nie można jasno określić kiedy – deweloper zamierza uporać się z konwersją jeszcze w 2009 roku. Sprawa może zostać jednak opóźniona z powodu zaciętych prac nad poprawianiem błędów w już dostępnym pecetowym kliencie gry – tych jest, jak wszyscy uczestnicy uniwersum Conana wiedzą, sporo.
Prace nad konsolowym Conanem rozpoczęto podobno już w 2006 roku i już wcześniej o nich informowaliśmy. Dziś wiadomo jednak, że do premiery tego projektu jest jeszcze daleko. Twórców czekają dwa zasadnicze problemy. Po pierwsze, wspomniane już błędy – niedopuszczalne jest żeby wersja konsolowa miała ich aż tyle, gdyż późniejsze łatanie dziurawego programu będzie na Xboksie 360 trudniejsze i dodatkowo zniechęci odbiorców. Po drugie, trzeba opracować sposób sterowania za pomocą pada. W tej kwestii jednak pokazane zostały już pewne rozwiązania, chociaż nie przez samego zainteresowanego. W sieci jest dostępny program SwitchBlade firmy Blue Orb, który umożliwia obsługę Age of Conan za pomocą kontrolera z Xboksa 360.
Trudno powiedzieć na ile konsolowa wersja tego projektu jest dobrym pomysłem. Oferta Microsoftu nie zawiera tego typu gier, wiec być może Age of Conan znajdzie nabywców? Niestety tworzenie gier MMO jest ryzykowne – dziś może wydawać się, że inwestowanie w ten pomysł się opłaca, nie wiemy jednak co będzie za te kilkanaście miesięcy, gdy prace zostaną zakończone.