After Burner powraca na konsole
Japoński koncern SEGA zapowiedział oficjalnie wiosenną premierę konsolowych edycji arcade’owej strzelaniny After Burner Climax. Produkcja, rozwijająca pomysły ujęte w klasycznym After Burner z 1987 roku przez legendarnego Yu Suzukiego (Out Run, Hang-On, Virtua Cop, Virtua Fighter), zostanie wydana na Xboksa 360 i PlayStation 3 wiosną tego roku.
Japoński koncern SEGA zapowiedział oficjalnie wiosenną premierę konsolowych edycji arcade’owej strzelaniny After Burner Climax. Produkcja, rozwijająca pomysły ujęte w klasycznym After Burner z 1987 roku przez legendarnego Yu Suzukiego (Out Run, Hang-On, Virtua Cop, Virtua Fighter), zostanie wydana na Xboksa 360 i PlayStation 3 wiosną tego roku.
Gra, będąca konwersją z automatów (premiera w 2006 roku), zostanie udostępniona za pośrednictwem serwisów dystrybucji cyfrowej, czyli Xbox Live Arcade i PlayStation Store. Dostosowywaniem tytułu do możliwości najsilniejszych konsol najnowszej generacji zajmuje się zespół deweloperski AM2 – ten sam, w którym największe sukcesy odnosił wspomniany już Yu Suzuki.
W After Burner Climax wcielimy się w członka elitarnego szwadronu G.H.O.S.T. i wyruszymy do fikcyjnego państwa „Z” w celu powstrzymania uczestników zamachu stanu przed rozpętaniem nuklearnej wojny. Fabuła gry zostanie podzielona na dwadzieścia misji, które ukończymy w pojedynkę lub w kooperacji z drugim graczem.
W After Burner Climax zasiądziemy za sterami jednej z trzech licencjonowanych maszyn (F-14D Super Tomcat, F-15E Strike Eagle lub F/A-18E Super Hornet). Założenia rozgrywki pozostaną niezmienne w stosunku do pierwszej odsłony serii. Mianowicie, wybrany myśliwiec będziemy obserwować z kamery umieszczonej tuż za nim, przemieszczając się z dużą prędkością w ściśle ustalonym kierunku (niczym w tzw. rail shooterach) i walcząc z dziesiątkami przeciwników. Misje będą rozgrywane o różnych porach dnia i nocy, a także na tle różnorodnych krajobrazów.
Twórcy zapewniają, że konsolowe After Burner Climax zostało odpowiednio podrasowane względem edycji na automaty arcade. Dotyczy to przede wszystkim oprawy graficznej, na którą naniesiono m.in. nowe filtry. Efekty prac studia AM2 możecie podziwiać na pierwszym zwiastunie gry, prezentującym kilka fragmentów z bezpośredniej rozgrywki. Szczególnie interesująco prezentuje się wprowadzenie samolotu w lot z prędkością ponaddźwiękową (uruchamiany po naładowaniu paska Climax).
W chwili obecnej nie znamy ceny After Burner Climax. Najprawdopodobniej firma SEGA ujawni ją wraz z przekazaniem do publicznej wiadomości dokładnej daty premiery swojego dzieła.