autor: Andrzej Mielczarek
Activision przewodzi w lipcowym rankingu wydawców w Wiekiej Brytanii
Brytyjski oddział Activision ma się z czego cieszyć. Rewelacyjne wyniki sprzedaży gier opartych na licencjach filmowych: Shreka 2 i Spidermana 2, pozwoliły firmie po raz pierwszy objąć prowadzenie w rywalizacji o klientów z Wysp. Udział procentowy Activision na rynku brytyjskim wzrósł do 15% i zapewne nieprędko zmaleje, gdyż w sierpniu na tamtejszy rynek trafił DOOM 3, który to jest tytułem bardziej niż pewnym.
Brytyjski oddział Activision ma się z czego cieszyć. Rewelacyjne wyniki sprzedaży gier opartych na licencjach filmowych: Shreka 2 i Spidermana 2, pozwoliły firmie po raz pierwszy objąć prowadzenie w rywalizacji o klientów z Wysp. Udział procentowy Activision na rynku brytyjskim wzrósł do 15% i zapewne nieprędko zmaleje, gdyż w sierpniu na tamtejszy rynek trafił DOOM 3, który to jest tytułem bardziej niż pewnym.
Roger Walkden, dyrektor generalny brytyjskiego oddziału Activision, nie kryje swego zadowolenia. Zapewnia on, iż główną przyczyną wielkiego powodzenia Spidermana 2 i Shreka 2, które zajęły odpowiednio pierwsze oraz trzecie miejsce w rankingu sprzedaży gier na wszystkie platformy w Wielkiej Brytanii, jest ich niezwykle wysoki poziom wykonania. Dzięki temu oddział koncernu mógł po raz pierwszy w historii zakończyć miesiąc na pierwszym miejscu w rankingu brytyjskich wydawców oraz znacząco zwiększyć swój udział w tamtejszym rynku.
Wszystko wskazuje na to, iż Activision nie utraci pozycji lidera co najmniej do września. W zeszły piątek na Wyspach Brytyjskich miała miejsce premiera sławnego DOOM 3, który ma wielkie szanse na objęcie pierwszego miejsca w cotygodniowym rankingu sprzedaży. Szefowie koncernu mają również nadzieję na utrzymanie pozycji w czołówce hitów z lipca.