Activision opatentowało system, który ma podsuwać nam gry na podstawie oglądanych streamów
Korporacja Activision zgłosiła patent na system, który podsuwałby graczom rekomendacje gier, modyfikował je, a nawet tworzył nowe produkcje „na miejscu” na podstawie oglądanych transmisji na żywo.
Transmisje na żywo w ostatnich latach stały się potężnym i ważnym segmentem rynku gier wideo. Sprawę z tego doskonale zdaje sobie korporacja Activision, która miała opracować system pozwalający w sprytny sposób połączyć oglądanie streamów z wyświetlaniem rekomendacji gier, a nawet modyfikować trwającą rozgrywkę na podstawie wyboru widzów.
Serwis branżowy eXputer zauważył, że amerykańska firma zgłosiła swój pomysł w biurze patentowym. Głównym założeniem tej technologii jest danie graczom spersonalizowanych sugestii dotyczących wyboru gier, ich odpowiedniego dopasowania, a nawet „tworzenie nowych gier na miejscu” dla widzów śledzących daną transmisję.
Patent o długiej nazwie „Systemy i metody dynamicznego modyfikowania treści gier wideo wedle niegrowych doświadczeń zawartości przez użytkownika” wykorzystuje pobrane dane na temat wzorców zachowań odbiorców podczas wyboru streamów, aby m.in. zmienić w czasie rzeczywistym zawartość danej gry.
Jak czytamy w dokumentacji patentu, Activision planuje tym sposobem wprowadzić zmiany, które pozwolą zarówno streamerom, jak i widzom na większe zaangażowanie. System mógłby przykładowo aktywnie modyfikować rozgrywkę w miarę trwania transmisji, aby zwiększyć poziom immersji. W międzyczasie odbiorcy mieliby otrzymywać sugestie, aby wypróbować inne gry, z różnymi ustawieniami.
Pomysł rekomendowania gier na podstawie śledzonych transmisji jest dość przejrzysty i łatwy do wyobrażenia. Jednakże unikalne możliwości modyfikowania produkcji zgodnie z oglądanymi streamami, jak i idea powstawania „nowych tytułów” podczas nich wydaje się, że tak powiem, „odjechana”.