autor: Maciej Myrcha
Acony, NCsoft - kolejne firmy "robiące" gry na Unreal Engine 3
Jak można się było spodziewać, trzecia wersja silnika Unreal zdobywa coraz większą popularność i coraz więcej firm developerskich decyduje się na użycie jej w swoich przyszłych produktach. Do grona takich firm dołączyły ostatnio Acony oraz NCsoft.
Jak można się było spodziewać, trzecia wersja silnika Unreal zdobywa coraz większą popularność i coraz więcej firm developerskich decyduje się na użycie jej w swoich przyszłych produktach. Do grona takich firm dołączyły ostatnio Acony oraz NCsoft.
Programiści i projektanci z Acony wykorzystają Unreal Engine 3 do stworzenia oryginalnego, wieloosobowego FPSa przeznaczonego na PeCety oraz konsole nowej generacji. Kierownictwo firmy zdecydowało się na wybór tego silnika, ponieważ może on zapewnić znakomitą jakość grafiki i pomóc w produkcji nowej generacji gier sieciowych. "Wybór technologii nie był łatwy. Ostatecznie zdecydowaliśmy się na Unreal Engine 3, ponieważ potrzebowaliśmy wieloplatformowej technologii nowej generacji," powiedział Frank Trigub, założyciel Acony. "Dzięki temu silnikowi oraz narzędziom dostarczanym z nim, możemy tworzyć gry z grafiką i realizmem stojącymi na najwyższym poziomie, a dodatkowo w krótszym czasie niż dotychczas."
Kolejną firmą dołączającą do posiadaczy licencji na Unreal Engine 3, jest NCsoft, światowy potentat w dziedzinie gier sieciowych. Programiści z tej firmy mają już doświadczenie z narzędziami Epica (Lineage II powstał na technologii Unreal Engine II), przejście na kolejny etap współpracy było więc naturalnym krokiem.