Absolver - zapowiedziano grę akcji z rozbudowanym systemem walki od byłych pracowników Ubisoftu
Założone przez byłych pracowników firmy Ubisoft studio Sloclap zapowiedziało grę akcji zatytułowaną Absolver. Jej głównymi atrakcjami ma być bardzo rozbudowany system walki w zwarciu, położenie nacisku na rozgrywki sieciowe w trybach kooperacji i rywalizacji oraz ciekawa oprawa graficzna wykonana w lekko orientalnej stylistyce.
W zeszłym roku w Paryżu powstało studio deweloperskie Sloclap, założone przez weteranów branży, którzy wcześniej w firmie Ubisoft pracowali nad Watch Dogs oraz kilkoma odsłonami serii Tom Clancy’s Ghost Recon. Twórcy ostatnie dwanaście miesięcy spędzili nad swoim pierwszym projektem pod nowym szyldem i osiągnął on już na tyle zaawansowane stadium produkcji, że deweloperzy zdecydowali się na jego ujawnienie. Tytułem tym okazała się gra akcji Absolver, której sercem ma być rozbudowany system walki wręcz i za pomocą broni białej. W planach są wersje na pecety oraz konsole Xbox One i PlayStation 4, a premiera ma nastąpić w przyszłym roku.
Akcja toczyć się będzie w dysponującej ciekawą orientalną stylistyką krainie fantasy, na terenach Imperium Adal. Przed laty była to potężna nacja, ale jej pozycja od wielu lat jest coraz słabsza. Gra rozpocznie się wkrótce po tym, jak władzę w Adal przejeła nowa grupa znana jako Przewodnicy, chcąca przywrócić Imperium jego dawny blask. W tym celu powołana zostaje organizacja Absolvers, w skład której wchodzą elitarni wojownicy, mający za zadanie zagwarantować stabilność i pokój. Kandydatów prganących dołączyć do tego zakonu nazywa się Prospektami i to właśnie w nich przyjdzie wcielić się graczom.
W Absolver zajmiemy się eksplorowaniem krainy, wypełnianiem zadań i przede wszystkim walką. System potyczek ma być bardzo rozbudowany. Gracze będą mogli przełączać się między czterema stylami walki, korzystać z bogatego arsenału różnego rodzaju broni białej, lub też polegać na sile swoich pięści. Sami też opracujemy własne kombosy, tworząc w specjalnym menu kombinacje ataków, pasujące do stosowanych przez nas taktyk. Mechanika rozgrywki pozwoli na wyprowadzanie wielu typów ciosów i kontr, parowanie, wykonywanie uników oraz fint. Ze wszystkiego tego będziemy robili użytek na dużych trójwymiarowych mapach, dysponując pełną swobodą ruchu. Nie zabraknie także systemu rozwoju, w ramach którego mamy uczyć się nowych technik oraz zdobywać coraz lepszy ekwipunek.
Gra pozwoli na samotną zabawę, ale nakierowana będzie przede wszystkim na rozgrywki multiplayer. W nich grupa graczy będzie mogła uformować drużynę i razem eksplorować ruiny oraz lochy krainy Adal. Dostępny także będzie tryb PvP, w ramach którego na specjalnych arenach stoczymy pojedynki jeden na jednego lub też weźmiemy udział w drużynowych bitwach trzech na trzech.
Pomimo położenia nacisku na rozgrywki wieloosobowe, Absolver ma także zaoferować bogate tło fabularne, a wydarzenia w całym wirtualnym świecie będą kształtowane przez sukcesy i porażki indywidualnych graczy.