50 najefektowniejszych, growych rekordów Guinnessa według redakcji Next-Gen.biz
Najwyżej oceniona gra w historii, najstarsza konsola i komputer osobisty, największy automat arcade, największa kolekcja sprzętu do grania w gry komputerowe i wideo – to tylko kilka z grona pięćdziesięciu najefektowniejszych rekordów świata związanych z elektroniczną rozrywką. Artykuł poświęcony właśnie im zaserwowała nam w ostatnich dniach redakcja serwisu Next-Gen.biz.
Najwyżej oceniona gra w historii, najstarsza konsola i komputer osobisty, największy automat arcade, największa kolekcja sprzętu do grania w gry komputerowe i wideo – to tylko kilka z grona pięćdziesięciu najefektowniejszych rekordów świata związanych z elektroniczną rozrywką. Artykuł poświęcony właśnie im zaserwowała nam w ostatnich dniach redakcja serwisu Next-Gen.biz.
Celem zestawienia nie było jednak proste wyliczenie nadzwyczajnych wyników osiąganych przez graczy w poszczególnych grach. Wśród rekordów nie znajdziemy najszybszego ukończenia pierwszej odsłony Super Mario Bros. Redakcja Next-Gen.biz starała się bowiem wykazać na czym polega kulturowy fenomen grania w gry i w jaki sposób zmienia się postrzeganie tego rodzaju rozgrywki przez ludzi na całym świecie.
Inicjatywę Next-Gen.biz wsparła firma Guinness, wydawca specjalnej edycji Księgi Rekordów Guinnessa, poświęconej tylko i wyłącznie grom (światowa premiera odbyła się 11 lutego). To z tej publikacji redakcja Next-Gen.biz wybrała 50 najciekawszych wyczynów, część z nich nawet uaktualniając, za zgodą firmy Guinness. Więcej na temat Guinness World Records Gamer’s Edition 2008 znajdziecie w tym miejscu.