autor: Michał Kułakowski
400 tysięcy Playstation 3 i 200 tysięcy Playstation Move w Polsce
Sony Computer Entertainment Polska oficjalnie pochwaliło się wyjątkowo dobrymi wynikami sprzedaży konsoli Playstation 3 i kontrolera Playstation Move w Polsce.
Końcówka roku jest tradycyjnym czasem podsumowań w branży i publikacji osiągnięć finansowych największych deweloperów i producentów konsol. Sony Computer Entertainment Polska pochwaliło się więc, w oficjalnej informacji prasowej, wynikami sprzedaży konsoli Playstation 3 oraz kontrolera Playstation Move w naszym kraju.
Wedle opublikowanych danych, do rodzimych graczy trafiło już przeszło 400 tysięcy sztuk Playstation 3 oraz 200 tysięcy kontrolerów ruchu Move. Warto zaznaczyć, że według Sony dane te dotyczą sprzętu, który trafił bezpośrednio do konsumentów, a nie jedynie do sklepów z elektroniką. Popularność Move w Polsce potwierdzać mają także wyniki sprzedaży stworzonej dla niego gry Sports Champions, która rozeszła się w Polsce w ponad 100 tysiącach egzemplarzy.
Wyniki polskiego oddziału SCE skomentował jego dyrektor generalny Marcin Ziobrowski:
„PlayStation 3 jest naszym największym sukcesem w Polsce. Cieszy nas zarówno rewelacyjna sprzedaż PS3, gier i akcesoriów do niej, jak również stale rosnąca popularność sieciowej usługi PlayStation Network. W chwili obecnej mamy ponad 500 tysięcy polskich kont w PSN. Sprzedaż ponad 200 tysięcy sztuk kontrolera ruchu PS Move oraz ponad 100 tysięcy sztuk gry Sports Champions pokazuje nam wielki potencjał polskiego rynku oraz popularność marki PlayStation w naszym kraju.(...)”
Sony nie precyzuje w jaki sposób oszacowało liczbę sprzedanych sztuk swojego sprzętu. Jest to istotne zwłaszcza w przypadku Move, ponieważ niektóre z gier wymagają więcej niż jednego kontrolera, a ponadto oddzielnie w sprzedaży znajduje się także dodatkowy kontroler nawigacyjny. Jeżeli wszystkie te urządzenia traktowane są jednostkowo, to informacja o 200 tysiącach „egzemplarzy” Move, w posiadaniu polskich graczy, wydaje się prawdopodobna.
Tak czy inaczej, dane te pokazują, że marka Playstation 3 jest wyjątkowo silna w naszym kraju i może liczyć na wsparcie ze strony pokaźnej bo prawie półmilionowej rzeszy graczy. Zachęca to tym samym Sony do inwestycji w polonizacje gier, zatrudnianie znanych aktorskich nazwisk przy produkcji dubbingu, a także do wzmacniania wsparcia dla lokalnego rynku.