Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 7 lutego 2012, 13:25

autor: Mateusz Kądziołka

4-osobowy co-op i brak tekstur w wysokiej rozdzielczości w Diablo III - Bashiok na spowiedzi

Micah „Bashiok” Whiple, manager ds. społecznościowych w firmie Blizzard, odpowiedział na liczne pytania fanów dotyczące gry Diablo III. Dowiedzieliśmy się m.in. o maksymalnej liczbie postaci w drużynie, braku tekstur w wysokiej rozdzielczości oraz o tym, że Blizzard nie planuje implementacji komunikacji głosowej.

4-osobowy co-op i brak tekstur w wysokiej rozdzielczości w Diablo III - Bashiok na spowiedzi - ilustracja #1
W SKRÓCIE:
  • Brak chatu głosowego
  • Brak tekstur w wysokiej rozdzielczości
  • Premiera Diablo III podobna do debiutu World of Warcraft: Cataclysm

Micah „Bashiok” Whiple, manager ds. społecznościowych w firmie Blizzard, zorganizował niedawno panel AMA (ask me anything – zapytajcie mnie o cokolwiek) dotyczący gry Diablo III. Bashiok odpowiedział na liczne pytania fanów na Twitterze i dzięki temu dowiedzieliśmy się m.in. o maksymalnej liczbie postaci w drużynie, braku tekstur w wysokiej rozdzielczości oraz o tym, że Blizzard nie planuje implementacji komunikacji głosowej.

Jeśli chodzi o liczbę osób w drużynie, to znajdzie się w niej maksymalnie czterech graczy (pomimo tego, że mamy pięć klas). Bashiok powiedział, że aktualnie deweloperzy nie pracują nad zwiększeniem tego limitu. Nie wiadomo jednak, czy ta decyzja została podyktowana chęcią zbalansowania rozgrywki, ograniczeniami kodu sieciowego, czy też może innymi powodami.

Bashiok zdradził też, że w pełnej wersji Diablo III nie pojawi się wbudowany chat głosowy. Nie oznacza to jednak, że wprowadzenie go jest definitywnie wykluczone. Deweloperzy po prostu nie chcą implementować czegoś, co nie będzie zbyt często używane (vide: chat głosowy w World of Warcraft). Warto jednak zaznaczyć, że do tej pory gracze raczej unikali rozwiązań Blizzarda i preferowali „zewnętrzne” programy (np. TeamSpeak lub Ventrilo).

Srodze zawiedzone poczuły się osoby, które spodziewały się lepszej oprawy wizualnej w pełnej wersji Diablo III. Bashiok zapytany o tekstury w wysokiej rozdzielczości i ustawienia „ultra” (jak w StarCraft II) odpowiedział, że to co w tej chwili jest w becie, pojawi się w pełnej wersji, a dodanie trybu „ultra” nic by nie zmieniło.

Dowiedzieliśmy się również, że nowy system umiejętności pojawi się w wersji beta, a następny patch przyniesie zmiany w obrębie poszczególnych klas postaci. Bashiok pisał też o tym, że wydanie dodatku jest możliwe, a premiera podstawowej wersji Diablo III zostanie zorganizowana w podobnym stylu, co debiut World of Warcraft: Cataclysm. Oznacza to start rozgrywki o północy i możliwość pobrania pełnej wersji jeszcze przed oficjalną datą wydania.