Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 20 października 2014, 23:10

2Dark - voxelowy survival horror od twórcy Alone in the Dark

Frederick Raynal, twórca kultowego Alone in the Dark z 1992 roku, razem z niezależnym studiem Gloomywood kreuje nową grę, zatytułowaną 2Dark – voxelowy survival horror o seryjnych mordercach porywających dzieci. Tytuł walczy o fundusze w crowdfundingowym serwisie Ulule. Jeśli mu się powiedzie, zadebiutuje w drugiej połowie 2015 roku na PC.

Frederick Raynal wraca do gatunku survival horrorów, tworząc 2Dark. - 2Dark – powstaje voxelowy survival horror od twórcy Alone in the Dark - wiadomość - 2014-10-20
Frederick Raynal wraca do gatunku survival horrorów, tworząc 2Dark.
2Dark w skrócie:
  • Producent: Gloomywood (w ekipie jest Frederick Raynal)
  • Gatunek: survival horror 2.5D
  • Cechy szczególne: voxelowa grafika, konieczność prowadzenia grupy dzieci, punktowanie rozgrywki, silny wpływ graczy na finalny kształt gry
  • Platformy sprzętowe: wstępnie PC (Windows, Mac, Linux)
  • Termin premiery: wrzesień/październik 2015
  • Minimalny cel zbiórki: 30 tys. euro

Frederick Raynal to kolejna legenda branży gier komputerowych – znana przede wszystkim jako twórca Alone in the Dark, przodka współczesnych survival horrorów – która w dzisiejszym świecie szuka szczęścia w crowdfundingu. Sławny deweloper razem z niezależnym studiem Gloomywood pojawił się we francuskim serwisie Ulule z grą 2Dark – oryginalnie wyglądającym survival horrorem, który spróbuje budować mroczny nastrój i wywoływać strach u graczy, stosując voxele. Twórcy zgromadzili już większość środków potrzebnych do ukończenia projektu, a poprzez finansowanie społecznościowe chcą tylko zdobyć brakujące im 30 tysięcy euro. Jeśli im się powiedzie (a wszystko wskazuje na to, iż tak będzie, zważywszy że do końca akcji jeszcze 33 dni, a deweloper ma już na koncie 5 tysięcy), 2Dark ukaże się we wrześniu lub październiku 2015 roku. Wstępnie gra powstaje wyłącznie z myślą o komputerach (Windows, Mac, Linux), ale producent nie wyklucza stworzenia także wersji na urządzenia mobilne i nieokreślone bliżej konsole.

W grze wcielimy się w niejakiego pana Smitha, kryminologa. Przed siedemnastoma laty jego żona została brutalnie zamordowana, a dzieci porwane przez nieznanych sprawców. Mężczyzna po dziś dzień szuka swoich pociech i sprawców śmierci ukochanej, tropiąc kolejnych seryjnych morderców, którzy za cel obierają sobie nieletnich. Gracz wspomoże bohatera w tych działaniach, przeprowadzając go przez kryjówki kolejnych zbrodniarzy. Protagoniście przyjdzie przemierzać piwnice i inne mroczne miejsca, pełne pułapek i szaleńców. Po drodze zbierzemy rozmaite przedmioty, głównie pomagające nam w unikaniu niebezpieczeństw lub likwidowaniu ich – źródła światła, klucze, paliwo, broń, amunicję etc. Nie zabraknie też obowiązkowych notatek, wycinków z gazet i innych „znajdziek”, które będą zbliżały nas do zrozumienia natury porwań i morderstw oraz motywacji kierujących sprawcami.

Dzieci jako przynęta na psychopatę? Nieładnie, panie Smith, nieładnie. - 2Dark – powstaje voxelowy survival horror od twórcy Alone in the Dark - wiadomość - 2014-10-20
Dzieci jako przynęta na psychopatę? Nieładnie, panie Smith, nieładnie.

W rozgrywce najistotniejsze będzie jednak nie tyle rozprawianie się z krwiożerczymi degeneratami, co ratowanie niedoszłych ofiar ich obłędu. W różnych zakamarkach lokacji będzie wiele dzieci czekających na ratunek. Gdy tylko odnajdziemy takowe niewiniątko, dołączy ono do nas – stopniowo doprowadzi to do wytworzenia się długiego żywego ogonka za Smithem. Latoroślami pokierujemy, operując dwiema komendami („Ciii!” i „Chodźcie!”), ale sprawowanie nad nimi opieki nie będzie proste. Każde dziecko otrzyma własny model zachowania – kilkulatki mogą okazać się nadmiernie gadatliwe, bojaźliwe, harde, nieskore do współpracy etc. Szczególnie hałasowanie może okazać się niebezpieczne, gdyż przeciwnicy będą obdarzeni nie tylko wzrokiem, ale także słuchem.

2Dark połączy oprawę w stylistyce retro ze współczesnymi efektami, jak choćby dynamiczne oświetlenie. - 2Dark – powstaje voxelowy survival horror od twórcy Alone in the Dark - wiadomość - 2014-10-20
2Dark połączy oprawę w stylistyce retro ze współczesnymi efektami, jak choćby dynamiczne oświetlenie.

Pomiędzy etapami rozgrywanymi w kryjówkach złoczyńców trafimy do biura bohatera. Wchodząc w interakcje ze znajdującymi się tam obiektami codziennego użytku oraz łącząc ze sobą dowody w śledztwie, będziemy odkrywali kolejnych morderców i ich miejsca pobytu. Obok odkrywania tajemnicy stojącej za porwaniami i morderstwami, drugim celem rozgrywki będzie walka o jak najlepszy wynik punktowy. Premii możemy oczekiwać za odnajdywanie jak największej liczby dzieci i wyprowadzanie ich z poziomu bez szwanku (to ostatnie dotyczy także samego protagonisty).

Postacie składają się voxeli i powstają w specjalnym edytorze, który w lutym zostanie udostępniony uczestnikom zbiórki pieniędzy (razem z wersją alfa 2Dark). - 2Dark – powstaje voxelowy survival horror od twórcy Alone in the Dark - wiadomość - 2014-10-20
Postacie składają się voxeli i powstają w specjalnym edytorze, który w lutym zostanie udostępniony uczestnikom zbiórki pieniędzy (razem z wersją alfa 2Dark).

Jeżeli chcecie wspomóc produkcję 2Dark i stać się posiadaczami pełnej wersji gry, gdy zostanie ukończona, wystarczy dorzucić się do zbiórki z kwotą 10 euro (ok. 42 zł). Możecie też rozważyć podwojenie tej kwoty – otrzymacie wtedy szansę wypróbowania omawianej pozycji w alfa i beta testach (począwszy od lutego 2015 roku), a także wpływania na dalszy jej rozwój poprzez branie udziału w dyskusjach i głosowaniach organizowanych na specjalnym forum projektanckim. Jeśli minimalna kwota zbiórki zostanie przekroczona, twórcy rozważą dodanie elementów takich, jak proceduralne generowanie poziomów i tryb kooperacji dla dwóch osób.

Krzysztof Mysiak

Krzysztof Mysiak

Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.

więcej