2Dark - voxelowy survival horror od twórcy Alone in the Dark
Frederick Raynal, twórca kultowego Alone in the Dark z 1992 roku, razem z niezależnym studiem Gloomywood kreuje nową grę, zatytułowaną 2Dark – voxelowy survival horror o seryjnych mordercach porywających dzieci. Tytuł walczy o fundusze w crowdfundingowym serwisie Ulule. Jeśli mu się powiedzie, zadebiutuje w drugiej połowie 2015 roku na PC.
- Producent: Gloomywood (w ekipie jest Frederick Raynal)
- Gatunek: survival horror 2.5D
- Cechy szczególne: voxelowa grafika, konieczność prowadzenia grupy dzieci, punktowanie rozgrywki, silny wpływ graczy na finalny kształt gry
- Platformy sprzętowe: wstępnie PC (Windows, Mac, Linux)
- Termin premiery: wrzesień/październik 2015
- Minimalny cel zbiórki: 30 tys. euro
Frederick Raynal to kolejna legenda branży gier komputerowych – znana przede wszystkim jako twórca Alone in the Dark, przodka współczesnych survival horrorów – która w dzisiejszym świecie szuka szczęścia w crowdfundingu. Sławny deweloper razem z niezależnym studiem Gloomywood pojawił się we francuskim serwisie Ulule z grą 2Dark – oryginalnie wyglądającym survival horrorem, który spróbuje budować mroczny nastrój i wywoływać strach u graczy, stosując voxele. Twórcy zgromadzili już większość środków potrzebnych do ukończenia projektu, a poprzez finansowanie społecznościowe chcą tylko zdobyć brakujące im 30 tysięcy euro. Jeśli im się powiedzie (a wszystko wskazuje na to, iż tak będzie, zważywszy że do końca akcji jeszcze 33 dni, a deweloper ma już na koncie 5 tysięcy), 2Dark ukaże się we wrześniu lub październiku 2015 roku. Wstępnie gra powstaje wyłącznie z myślą o komputerach (Windows, Mac, Linux), ale producent nie wyklucza stworzenia także wersji na urządzenia mobilne i nieokreślone bliżej konsole.
W grze wcielimy się w niejakiego pana Smitha, kryminologa. Przed siedemnastoma laty jego żona została brutalnie zamordowana, a dzieci porwane przez nieznanych sprawców. Mężczyzna po dziś dzień szuka swoich pociech i sprawców śmierci ukochanej, tropiąc kolejnych seryjnych morderców, którzy za cel obierają sobie nieletnich. Gracz wspomoże bohatera w tych działaniach, przeprowadzając go przez kryjówki kolejnych zbrodniarzy. Protagoniście przyjdzie przemierzać piwnice i inne mroczne miejsca, pełne pułapek i szaleńców. Po drodze zbierzemy rozmaite przedmioty, głównie pomagające nam w unikaniu niebezpieczeństw lub likwidowaniu ich – źródła światła, klucze, paliwo, broń, amunicję etc. Nie zabraknie też obowiązkowych notatek, wycinków z gazet i innych „znajdziek”, które będą zbliżały nas do zrozumienia natury porwań i morderstw oraz motywacji kierujących sprawcami.
W rozgrywce najistotniejsze będzie jednak nie tyle rozprawianie się z krwiożerczymi degeneratami, co ratowanie niedoszłych ofiar ich obłędu. W różnych zakamarkach lokacji będzie wiele dzieci czekających na ratunek. Gdy tylko odnajdziemy takowe niewiniątko, dołączy ono do nas – stopniowo doprowadzi to do wytworzenia się długiego żywego ogonka za Smithem. Latoroślami pokierujemy, operując dwiema komendami („Ciii!” i „Chodźcie!”), ale sprawowanie nad nimi opieki nie będzie proste. Każde dziecko otrzyma własny model zachowania – kilkulatki mogą okazać się nadmiernie gadatliwe, bojaźliwe, harde, nieskore do współpracy etc. Szczególnie hałasowanie może okazać się niebezpieczne, gdyż przeciwnicy będą obdarzeni nie tylko wzrokiem, ale także słuchem.
Pomiędzy etapami rozgrywanymi w kryjówkach złoczyńców trafimy do biura bohatera. Wchodząc w interakcje ze znajdującymi się tam obiektami codziennego użytku oraz łącząc ze sobą dowody w śledztwie, będziemy odkrywali kolejnych morderców i ich miejsca pobytu. Obok odkrywania tajemnicy stojącej za porwaniami i morderstwami, drugim celem rozgrywki będzie walka o jak najlepszy wynik punktowy. Premii możemy oczekiwać za odnajdywanie jak największej liczby dzieci i wyprowadzanie ich z poziomu bez szwanku (to ostatnie dotyczy także samego protagonisty).
Jeżeli chcecie wspomóc produkcję 2Dark i stać się posiadaczami pełnej wersji gry, gdy zostanie ukończona, wystarczy dorzucić się do zbiórki z kwotą 10 euro (ok. 42 zł). Możecie też rozważyć podwojenie tej kwoty – otrzymacie wtedy szansę wypróbowania omawianej pozycji w alfa i beta testach (począwszy od lutego 2015 roku), a także wpływania na dalszy jej rozwój poprzez branie udziału w dyskusjach i głosowaniach organizowanych na specjalnym forum projektanckim. Jeśli minimalna kwota zbiórki zostanie przekroczona, twórcy rozważą dodanie elementów takich, jak proceduralne generowanie poziomów i tryb kooperacji dla dwóch osób.
- Zbiórka pieniędzy na 2Dark w serwisie Ulule
- Oficjalna strona internetowa gry 2Dark
- Oficjalna strona internetowa studia Gloomywood