Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 30 kwietnia 2016, 15:28

autor: Adrian Werner

1666: Amsterdam - krótki filmik pokazuje w akcji skasowany projekt

W sieci pojawił się zapis krótkiej prezentacji wczesnej wersji 1666: Amsterdam, czyli porzuconej produkcji, nad którą przed laty pracował ojciec marki Assassin’s Creed, Patrice Desilets. Twórca niedawno odzyskał prawa do skasowanej gry i są szanse, że w przyszłości projekt zostanie wskrzeszony.

W sieci pojawił się trwający kilka minut zapis rozgrywki z wczesnej wersji skasowanego projektu 1666: Amsterdam. Pod tą nazwą kryje się przygodowa gry akcji, nad którą przed laty pracował Patrice Désilets, czyli dyrektor kreatywny Prince of Persia: Sands of Time oraz kilku pierwszych odsłon cyklu Assassin's Creed. Tytuł znajdował się w produkcji w studiu THQ Montreal, ale został zastopowany wraz z bankructwem wydawcy. Potem zespół przejęła firma Ubisoft, ale jej konflikt z Désiletsem ostatecznie doprowadził do porzucenia gry.

Materiał pochodzi z bardzo wczesnej wersji gry, która powstawała z myślą o konsolach PlayStation 3 i Xbox 360. To, co pokazuje budzi oczywiste skojarzenia z cyklem Assassin's Creed, ale widać też kilka nowych elementów. Najważniejszym z nich wydaje się zdolność kontrolowania zwierząt, takich jak ptaki, koty czy szczury, co pozwalało bohaterowi zarówno na przeprowadzanie zwiadów, jaki i atakowanie nieprzyjaciół w pomysłowy sposób.

1666: Amsterdam - krótki filmik pokazuje w akcji skasowany projekt - ilustracja #1

Ukazanie się tego filmiku teraz jest o tyle interesujące, że kilka dni temu doszło do pozasądowej ugody na mocy której Ubisoft przekazało wszystkie prawa do 1666: Amsterdam Patrice Désiletsowi, a ten w zamian wycofał pozew o 400 tysięcy dolarów odszkodowania i zrzekł się wszystkich innych roszczeń względem wydawcy. Jest więc szansa, choć trudno powiedzieć jak duża, na wskrzeszenie projektu.

Obecnie Désilets, wraz z założonym przez siebie studiem Panache Digital Games, pracuje nad zapowiedzianym w zeszłym roku Ancestors: The Humankind Odyssey, czyli trzecioosobową przygodową grą akcji z elementami survivalu, która ma zostać wydana w modelu epizodycznym. Możliwe więc, że po ukończeniu tego projektu twórca spróbuje wskrzesić 1666: Amsterdam, zwłaszcza, że cały czas w wywiadach powtarza, że nie zamierza porzucić tego pomysłu.

  1. Panache Digital Games – oficjalna strona studia

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej