autor: Michał Kułakowski
13-minutowy zapis rozgrywki ze skasowanego Aliens RPG
Premiera gry Aliens: Colonial Marines wzbudziła ponowne zainteresowanie skasowanym kilka lat temu projektem gry RPG w uniwersum Aliens, której producentem było studio Obisidian Entertainment. W sieci pojawił się nowy klip prezentujący animacje i modele tytułu, a dziś również ponad 10-minutowy zapis z jego rozgrywki.
Ubiegłotygodniowy debiut oczekiwanego FPS-a Aliens: Colonial Marines zawiódł oczekiwania graczy. Przez lata osiągnęły one wyjątkowo wysoki poziom, podtrzymywany przez zapewnienia i zapowiedzi deweloperów oraz wczesne prezentacje wideo, które jak już dziś wiemy okazały się pustymi obietnicami. Nadzieje na dobrą grę w popularnym filmowym uniwersum zostały więc ponownie pogrzebane. Colonial Marines nie było jednak jedyną grą z Obcymi jaką w planach miała firma Sega. Drugą produkcją, którą zapowiedziano w podobnym okresie co dzieło Gearbox Software, była gra RPG, tworzona przez studio Obsidian Entertainment. Mimo zaawansowanego stadium prac, Aliens RPG ostatecznie nie ujrzało światła dziennego, ponieważ zostało skasowane przez wydawcę w 2009 roku. Tytuł miał trafić na komputery PC oraz konsole Xbox 360 oraz PlayStation 3.
Tuż po oficjalnym zawieszeniu prac nad RPG-iem Obsidianu do sieci trafiło sporo materiałów, (screeny i filmy z gameplayem) pochodzących z nieukończonej gry. Zostały one jednak dość szybko usunięte lub zdjęte z serwisów, takich jak YouTube. Na fali ponownego zainteresowania wirtualnymi odsłonami marki Aliens, kilka dni temu w internecie pojawił się nowy klip prezentujący animacje oraz modele postaci z Aliens RPG, które jak dowiedzieliśmy się miało nosić podtytuł Crucible. Natomiast dziś, dzięki serwisowi VGLens, możemy zobaczyć 13-minutowy filmowy zapis z rozgrywki. Chociaż w oczy rzuca się wiele błędów czy brakujących animacji, dzięki klipowi możemy przekonać się jak twórcy wyobrażali sobie walkę i drużynową eksplorację lokacji, której towarzyszyły rozmowy poszczególnych postaci. W drugiej połowie filmu zobaczymy menu główne oraz edytor wyglądu naszego bohatera, a także ekran ekwipunku.
Bez wątpienia mamy do czynienia z wczesną i niedopracowaną odsłoną gry. Źródła nie wspominają czy jest to już np. wersja alfa, zaznaczając tylko, że pochodzi ona z przełomu 2008 i 2009 roku. Przypomnijmy, że w 2010 roku, Feargus Urquhart, szef studia Obsidian zapewniał, iż tuż przed niefortunną decyzją Segi, tytuł był praktycznie gotowy, by trafić do sklepów.