autor: Szymon Liebert
10 milionów New Super Mario Bros. Wii
Mimo nieco gorszych wyników niż przed rokiem firma Nintendo nadal potrafi sprzedawać gry w ogromnych nakładach. Wystarczy wykorzystać niezawodną postać Mario, zdecydować się na standardową stylistykę i dodać jedną rzeczywistą nowość. W przypadku New Super Mario Bros. Wii, który znalazł 10 milionów nabywców na świecie w 2 miesiące, był nią tryb kooperacji.
Mimo nieco gorszych wyników niż przed rokiem firma Nintendo nadal potrafi sprzedawać gry w ogromnych nakładach. Wystarczy wykorzystać niezawodną postać Mario, zdecydować się na standardową stylistykę i dodać jedną rzeczywistą nowość. W przypadku New Super Mario Bros. Wii, który znalazł 10 milionów nabywców na świecie w 2 miesiące, był nią tryb kooperacji.
New Super Mario Bros. Wii został wydany w połowie listopada 2009 roku w USA i Europie oraz w grudniu w Japonii. Od dnia premiery produkcji mijają więc mniej więcej dwa miesiące. Według japońskiej strony Nikkei Net (przywoływanej przez serwis Examiner.com), gra sprzedała się w tym okresie w nakładzie ponad 10 milionów egzemplarzy na całym świecie.
Największą radość firmie Nintendo sprawił rynek amerykański, gdzie sprzedało się 4.5 miliona egzemplarzy gry. W Europie i Japonii z półek zniknęło po 3 miliony pudełek. Dzięki temu New Super Mario Bros. Wii został okrzyknięty najszybciej sprzedającą się produkcją na pojedynczej platformie. Gra spotkała się też z ciepłym przyjęciem recenzentów.
Na Mario można polegać – hydraulik nie zmienił się od wielu lat a i tak nadal pozostaje wpływowym symbolem w branży. Sporą zasługę mają w tym marketing i dobre zabiegi Nintendo, chociaż nie da się ukryć, że wiele gier z Mario w roli głównej po prostu często powraca w kolejnych rankingach na najważniejsze tytuły w historii. Czy tak będzie z New Super Mario Bros. Wii?