Newsy i ciekawostki na temat Schizm II: Kameleon
Polskie studio Detalion kończy działalność
Krystian Smoszna, 7 marca 2005, 07:29
Smutne wieści płyną z obozu polskich programistów, zrzeszonych pod szyldem Detalion. Twórcy takich gier jak Schizm, czy Sentinel: Descendants in Time poinformowali przed kilkoma dniami o zakończeniu działalności na polu produkcji programów rozrywkowych.
Sentinel: Descendants in Time – nowa gra twórców Schizma
Tomasz Wróblewski, 24 czerwca 2004, 08:10
Detalion to niepozorna rzeszowska firma zajmująca się produkcją gier komputerowych. Od innych polskich odróżnia ją jednak sukces, jaki udało jej się odnieść. Obie części stworzonej przez nią gry Schizm, pomimo stosunkowo mało intensywnej kampanii reklamowej, sprzedały się rewelacyjnie na całym świecie. Dziś już wiemy – w listopadzie bieżącego roku za sprawą Adventure Company w zachodnich sklepach pojawi się kolejne dziecko Detalionu zatytułowane Sentinel: Descendants in Time.
Zachodni debiut sequela gry Schizm: Prawdziwe Wyzwanie. Polacy nadal czekają.
Radosław Grabowski, 25 listopada 2003, 12:32
Sezon skoków narciarskich 2003/2004 trzykrotny zdobywca Pucharu Świata rodem z Wisły, czyli popularny Adam Małysz, oficjalnie zainauguruje za trzy dni w fińskiej miejscowości Kuusamo (zawody na obiekcie K 120). Również za granicą po raz pierwszy pokazała się właśnie w sklepach druga część polskiej gry Schizm: Prawdziwe Wyzwanie, nosząca nazwę Mysterious Journey II: Chameleon.
Chameleon pokazuje swoją twarz...
Bolesław Wójtowicz, 12 maja 2003, 07:25
Przyznam, że jednym z tych projektów gier komputerowych na które czekam ze sporym zainteresowaniem, jest druga część znakomitego dzieła firmy Detalion, a wydanego przez rzeszowskie Studio LK Avalon, czyli gry Schizm. A moja ciekawość wzrosła zdecydowanie od czasu, kiedy ujawniono tytuł kontynuacji tego światowego przeboju na rynku gier przygodowych oraz pierwsze obrazki...
Schizm 2 na silniku LithTecha
Przemysław Bartula, 15 stycznia 2003, 13:34
Serwis Adventure Gamers poinformował, że otrzymał od polskiej grupy developerskiej Detalion informacje, iż druga część znakomitej gry przygodowej Schizm, będzie wykorzystywała trójwymiarowy silnik graficzny znany z gry No One Lives Forever 2, tj. LithTech Jupiter. Przypominam, że pierwsza część Schizma, podobnie jak seria Myst, wykorzystywała pre-renderowaną grafikę, tu zaś będziemy mieli do czynienia z renderingiem w czasie rzeczywistym – i tu rodzi się pytanie, czy to wyjdzie grze na dobre...?
Schizm 2 oficjalnie w produkcji
Przemysław Bartula, 4 grudnia 2002, 08:15
Informacja ta dotarła do nas z dwóch niezależnych i oficjalnych zarazem źródeł. Mianowicie pan Rich Wah Kan, szef firmy The Adventure Company, będącej własnością kanadyjskiego wydawcy, firmy Dreamcatcher Interactive, potwierdził wcześniejsze nieoficjalne doniesienia o developingu drugiej części gry Schizm. Co więcej, również Terry Dowling, znany pisarz science fiction, który zajmował się tworzeniem scenariusza do pierwszego Schizma, podał na swojej oficjalnej stronie internetowej, iż zawarł umowę z polską grupą Detalion i firmą Dreamcatcher Interactive na mocy której będzie brał czynny udział przy pracach nad grą Schizm 2.