PS5 Pro na premierę sprzedaje się lepiej od PS4 Pro. Fanom Sony w Japonii nie przeszkadza wysoka cena i brak napędu
PS5 Pro spotkało się ze sporym zainteresowaniem w Japonii. Konsola znalazła kilkadziesiąt tysięcy nabywców i pobiła sprzedaż PS4 Pro w tym samym okresie.
Potwierdziły się słowa prezesa Sony sprzed kilku dni, sugerujące, że PS5 Pro cieszy się większą popularnością niż PS4 Pro. Z ujawnionych danych wynika, że przynajmniej w Japonii konsola znajduje wielu nabywców, pomimo braku napędu oraz wysokiej ceny. Nie widać tego jednak w zakresie sprzedaży gier, ponieważ to wciąż tytuły na Switcha są najpopularniejsze (vide Gematsu).
PS5 Pro ze świetnym pierwszym tygodniem…
Przed premierą PlayStation 5 Pro było krytykowane za brak pewnych funkcji i wysoką cenę. Analitycy sugerowali, że fani Sony pokazywali w przeszłości, iż są gotowi wydać dodatkowe kilkaset dolarów na gadżety lub trochę lepszy sprzęt. Sprzedaż PS5 Pro w Japonii najwidoczniej to potwierdza, ponieważ w pierwszym tygodniu nabywców znalazło 78 086 sztuk PlayStation 5 Pro. W podobnym czasie po swojej premierze PlayStation 4 Pro sprzedało się tam w liczbie 65 194 egzemplarzy.
Widocznie brak napędu lub podstawki nie odstraszył graczy, a sprzedaż innej konsoli może potwierdzać słuszność tej pierwszej decyzji. Otóż w Japonii dostępny jest także Xbox Series X w wersji Digital, który w tym samym czasie sprzedał się w liczbie 1505 sztuk. Dla porównania XSX z napędem trafił tylko do 232 osób. Być może gracze z Japonii preferują cyfrowe wydania gier bez względu na platformę.
…ale to Nintendo sprzedaje najwięcej gier
Pod kątem gier to jednak Nintendo wciąż dominuje. W pierwszej dziesiątce najchętniej kupowanych tytułów aż sześć miejsc zajmują produkcje ekskluzywne dla Switcha. Na czele są nowości: Mario & Luigi: Brothership i Super Mario Party Jamboree, a na czwartym miejscu uplasowało się Mario Kart 8 Deluxe, które od premiery sprzedało się w liczbie ponad 6 milionów sztuk.
Fani pudełkowych wydań gier mogą z niepokojem patrzeć na to, jak dobrze PS5 Pro przyjęło się w Japonii. Na razie nie wiemy, jak wygląda reszta świata, ale lokalny rynek wciąż jest bardzo ważny dla Sony i to nim może kierować się firma przy projektowaniu PlayStation 6. Prawdopodobnie najlepszym rozwiązaniem byłaby modułowość konsoli z dołączanym napędem. Ten jednak musiałby być łatwiej dostępny.