Nvidia udostępnia plugin DLSS do Unreal Engine 4
Firma Nvidia postanowiła udostępnić technologię DLSS 2.0 szerszemu gronu twórców. Oficjalny plugin do silnika Unreal Engine 4 dostępny jest za darmo.
- Nvidia udostępniła plugin pozwalający na implementację DLSS 2.0 w silniku Unreal Engine.
- Nie wymaga to żadnych opłat, co pozwoli na przyspieszoną adaptację technologii.
Nvidia udostępniła bez dodatkowych opłat plugin pozwalający na łatwą implementację technologii DLSS w silniku Unreal Engine 4. Ten ruch bez dwóch zdań pozwoli przyspieszyć tempo popularyzacji tego rozwiązania w PC-towych grach.
Jeśli zastanawiacie się, o co chodzi z tym rozwiązaniem i dlaczego ruch Nvidii jest taki ważny, to śpieszę z wyjaśnieniem, że DLSS jest technologią, która skaluje obraz z niższej rozdzielczości, wykorzystując algorytm SI, by poprawić jego jakość (sztuczna inteligencja odtwarza szczegóły widoczne w wyższej „rozdziałce”). Umożliwia to znaczące poprawienie wydajności bez widocznej różnicy w poziomie detali.
Pierwsza wersja DLSS działała w ograniczonym zakresie i wymagała znacznie więcej pracy po stronie dewelopera aniżeli wydanie 2.0, które korzysta z uogólnionej sieci trenowania SI. Pozwala to nie tylko na szerszą implementację, ale także na znacznie lepszą jakość obrazu i wydajność. Więcej na ten temat przeczytacie u nas.
Jedynym minusem tej technologii jest ograniczenie jej do kart GeForce serii RTX 2000 wzwyż. AMD także pracuje nad swoim rozwiązaniem korzystającym z bibliotek DirectML - FidelityFX Super Resolution. Według plotek, nowa wersja sterowników dla kart Radeon wraz z obsługą odpowiednika DLSS ma pojawić się wiosną tego roku.