futurebeat.pl News Tech Mobile Gaming Nauka Moto Rozrywka Promocje
Wiadomość sprzęt i soft 13 lutego 2021, 11:21

Nvidia udostępnia plugin DLSS do Unreal Engine 4

Firma Nvidia postanowiła udostępnić technologię DLSS 2.0 szerszemu gronu twórców. Oficjalny plugin do silnika Unreal Engine 4 dostępny jest za darmo.

W SKRÓCIE:
  1. Nvidia udostępniła plugin pozwalający na implementację DLSS 2.0 w silniku Unreal Engine.
  2. Nie wymaga to żadnych opłat, co pozwoli na przyspieszoną adaptację technologii.

Nvidia udostępniła bez dodatkowych opłat plugin pozwalający na łatwą implementację technologii DLSS w silniku Unreal Engine 4. Ten ruch bez dwóch zdań pozwoli przyspieszyć tempo popularyzacji tego rozwiązania w PC-towych grach.

Jeśli zastanawiacie się, o co chodzi z tym rozwiązaniem i dlaczego ruch Nvidii jest taki ważny, to śpieszę z wyjaśnieniem, że DLSS jest technologią, która skaluje obraz z niższej rozdzielczości, wykorzystując algorytm SI, by poprawić jego jakość (sztuczna inteligencja odtwarza szczegóły widoczne w wyższej „rozdziałce”). Umożliwia to znaczące poprawienie wydajności bez widocznej różnicy w poziomie detali.

Pierwsza wersja DLSS działała w ograniczonym zakresie i wymagała znacznie więcej pracy po stronie dewelopera aniżeli wydanie 2.0, które korzysta z uogólnionej sieci trenowania SI. Pozwala to nie tylko na szerszą implementację, ale także na znacznie lepszą jakość obrazu i wydajność. Więcej na ten temat przeczytacie u nas.

Jedynym minusem tej technologii jest ograniczenie jej do kart GeForce serii RTX 2000 wzwyż. AMD także pracuje nad swoim rozwiązaniem korzystającym z bibliotek DirectML - FidelityFX Super Resolution. Według plotek, nowa wersja sterowników dla kart Radeon wraz z obsługą odpowiednika DLSS ma pojawić się wiosną tego roku.

  1. Oficjalna strona Unreal Engine

Paweł Musiolik

Paweł Musiolik

Pisać o grach zaczynał na łamach serwisu SquareZone. Później pisał i szefował na nieistniejącym PSSite.com, zaś aktualnie prowadzi swojego bloga o grach. Nie napisał jeszcze tekstu, z którego byłby w 100% zadowolony. Przygodę z grami zaczął w wieku 3 lat, gdy udało mu się namówić ojca na kupno komputera C64. Rozbudzona przez Flimbo's Quest miłość do elektronicznej rozrywki rozkwitła podczas pierwszych przygód z Heroes of Might & Magic, osiągając apogeum po zakupie pierwszego PlayStation. Wraz z rosnącym wiekiem zaliczał kolejne kontakty z konsolami przenośnymi Nintendo, wrócił też na łono PC jako dodatkowej platformy do grania. Kolekcjonuje gry, jest fanem emulacji.

więcej