Na TikToku będzie można zarobić milion dolarów za posta
Influencerzy zarabiają na platformach społecznościowych miliony dolarów. Niedługo dołączą do nich także użytkownicy aplikacji TikTok. Umowy sponsorskie z kwotą miliona dolarów za post to tylko kwestia czasu.
Influencerzy na TikToku:
- obecnie najpopularniejsi influencerzy na TikToku zarabiają ok. 200 tys. dolarów za post;
- według badania Morning Consult, w przyszłym roku w niektórych przypadkach kwota za jeden materiał może podskoczyć do miliona dolarów;
- dla porównania – najpopularniejsi influencerzy na Instagramie generują dziś 1-1,2 mln dolarów za post.
Influencerzy działający w mediach społecznościowych, współpracujący z rozmaitymi markami, potrafią zarabiać krocie. Wystarczy wspomnieć o najpopularniejszych użytkownikach Instagrama – z Kylie Jenner, Arianą Grande i Cristiano Ronaldo na czele – generujących w ten sposób wiele milionów dolarów miesięcznie. Jak się okazuje, fortunę można zarobić także na TikToku. Obecnie niektórzy influencerzy działający na chińskiej platformie otrzymują po 200 tys. dolarów za materiał, ale najnowsze badania sugerują, że w przyszłym roku część z nich będzie otrzymywać sumy nawet kilka razy większe.
Z badań grupy analitycznej Morning Consult wynika, że w przyszłym roku niektórzy influencerzy na TikToku mogą generować nawet milion dolarów za pojedynczy post (podajemy za The Guardian). Według specjalistów w tym momencie część z nich uzyskuje ok. 200 tys. dolarów za jeden materiał, o ile potrafią się właściwie wypromować i współpracują z odpowiednimi markami. Obecnie najbardziej dochodowym tiktokerem jest 17-letnia piosenkarka Loren Gray, mogąca pochwalić się 38 milionami obserwujących. Loren publikuje nowe materiały każdego dnia, łączna ilość polubień jej postów liczona jest już w miliardach, a do współpracujących z nią marek należą wytwórnie muzyczne Virgin Records i Capital Records.
Dodajmy na koniec, że – jak informuje serwis TweakTown – obecnie na TikToku za jednego obserwującego przy poście sponsorowanym otrzymuje się średnio 0,005 dolara, a więc uzyskanie miliona dolarów z pojedynczej publikacji jest teoretycznie możliwe przy 200 milionach obserwatorów. Biorąc jednak pod uwagę szybki przyrost popularności chińskiej platformy, a także przewidywany wzrost wypłat sponsorskich, można założyć, że prognozy Morning Consult ziszczą się prędzej niż później.
TikTok to aplikacja mobilna, za sprawą której można tworzyć i udostępniać krótkie materiały wideo. Stworzyło ją chińskie przedsiębiorstwo ByteDance we wrześniu 2016 roku. W 2019 roku TikTok został pobrany ponad 700 milionów razy na całym świecie.