Codemasters ujawnia nazwę nowego silnika
Firma Codemasters ujawniła w końcu nazwę silnika zastosowanego w produkowanych obecnie grach. Jest to zmodyfikowana wersja enginu NEON, który został wykorzystany w Colin McRae: DiRT i nosi nazwę EGO.
Firma Codemasters ujawniła w końcu nazwę silnika zastosowanego w produkowanych obecnie grach. Jest to zmodyfikowana wersja enginu NEON, który został wykorzystany w Colin McRae: DiRT i nosi nazwę EGO. Dzięki opracowanemu systemowi fizycznemu, silnik ten pozwoli na renderowanie w czasie rzeczywistym realistycznie wyglądających uszkodzeń, jak i również olbrzymich połaci terenu.
EGO powstawał w wyspecjalizowanej jednostce Codemasters Central Technology przez ostatnie trzy lata, a praca nad nim pochłonęła 40,5 miliona funtów brytyjskich. W najbliższej przyszłości jego działanie będziemy mogli podziwiać w takich grach, jak Race Driver: Grid i Operation Flashpoint 2: Dragon Rising.
Oba tytuły na sklepowych półkach powinny pojawić się w przyszłym roku. Platformami docelowymi są komputery osobiste oraz konsole, Xbox 360 i PlayStation 3. Po więcej informacji tradycyjnie zapraszam do naszej Encyklopedii.