89. Gry Zręcznościowe
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 89. Najpopularniejsze gry z gatunku zręcznościowe.
Gry zręcznościowe. Gatunek wymagający szczególnej sprawności manualnej. Produkcje te inaczej zwane są grami arcade. Głównym zadaniem gracza jest dotarcie do wyznaczonego celu lub pokonanie przeciwników, wykazując się przy tym sprawnym kontrolowaniem prowadzonej postaci lub pojazdu. Zręcznościówki zazwyczaj pozbawione są fabuły lub występuje ona w postaci szczątkowej. Do tej kategorii należą m.in. popularne platformówki.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Gradius Collection
Zręcznościowe 6 czerwca 2006
Gradius Collection to kompilacja pięciu tytułów z sagi dwuwymiarowych strzelanin, pt. Gradius, zapoczątkowanej w przedostatniej dekadzie XX wieku i wydanej na różnorakie platformy sprzętowe.

HamsterJam
Zręcznościowe 31 maja 2004
HamsterJam to remake gry zręcznościowo-logicznej o nazwie Rockman, która ukazała się prawie dwadzieścia lat temu na komputery Commodore VIC-20, za sprawą firmy Mastertronic.

Hologram Time Traveler
Zręcznościowe 28 marca 2001
Nowoczesna adaptacja zręcznościowego hitu z salonów gier, w którym Marchall Gram wyrusza na ratunek porwanej księżniczce Kyi-La. Podróżując przez czas zmierzymy się z kosmicznymi rycerzami, wojownikami ninja, jaskiniowcami, robotami, kowbojami oraz innymi przeciwnikami z różnych epok.

South Park: Chef's Luv Shack
Zręcznościowe 26 listopada 1999
South Park: Chef's Luv Shack to gra towarzyska, stanowiąca połączenie quizu oraz zręcznościowych mini-gier. Wcielając się w Erica Cartmana, Kenny'ego McCormicka, Kyle'a Broflovskiego lub Stana Marsha gracz musi odpowiadać na pytania związane z serialem South Park, a także grać w proste mini-gierki. Tytuł wyprodukowany został przez ekipę deweloperską Acclaim Studios Austin.

Space Taxi 2
Zręcznościowe 20 maja 2004
O tym, że życie taksówkarza w dużym, futurystycznym mieście nie jest proste, przekonuje nas program Space Taxi 2, oficjalny sequel gry zręcznościowej pod tym samym tytułem, który po raz pierwszy opublikowano na Commodore 64 w 1984 roku.

Back to the Future III
Zręcznościowe 12 marca 1991
Back to the Future III to gra zręcznościowa, która fabuła nawiązuje do trzeciego epizodu popularnego cyklu filmów przygodowych, wyreżyserowanego przez Roberta Zemeckisa. Tym razem Marty McFly przeniesie się w czasie do roku 1885, gdzie spróbuje zapobiec morderstwu na swoim przyjacielu, doktorze Brownie.

Super Princess Peach
Zręcznościowe 27 lutego 2006
Vendetta najsłynniejszego hydraulika świata, wydaje się nie mieć końca. Super Princess Peach to produkcja z gatunku gier platformowych sygnowana znakiem japońskiego giganta branży elektronicznej, koncernu Nintendo. Tym razem jednak, pierwszoplanową postacią nie jest sympatyczny kanalarz, a księżniczka Peach, którą to już gracz wielokrotnie miał okazję ratować z opresji.

Klax
Zręcznościowe 12 marca 1990
Klax to gra zręcznościowo-logiczna, która po raz pierwszy zadebiutowała na automatach coin-up w 1989 roku, za sprawą koncernu Atari. Głównym celem rozgrywki jest tworzenie układów z klocków tego samego koloru, przesuwających się w kierunku gracza po poziomej platformie.

In Search of Dr. Riptide
Zręcznościowe 21 czerwca 1994
Mimo mało zachęcającej fabuły, In Search of Dr. Riptide okazuje się niezwykle przyjemną grą zręcznościową, w której umiejętności szybkiego naciskania spustu oraz lawirowania w ciasnych korytarzach podmorskich jaskiń, będą miały kolosalne znaczenie.

Dragon's Lair III
Zręcznościowe 5 listopada 2004
Kontynuacja słynnej serii Dragon's Lair. Ponownie możemy razem z Dirkiem Nieustraszonym ratować księżniczki, toczyć pojedynki, pokonywać smoki i unikać pułapek zastawianych przez złych czarnoksiężników.

Finding Nemo: The Continuing Adventures
Zręcznościowe 7 września 2004
„Finding Nemo: The Continuing Adventures” jest kontynuacją wielkiego hitu, jakim okazała się pozycja „Finding Nemo” wydana jakiś czas temu na konsoli GameBoy Advance przez firmę THQ. Dokończenie opowieści znanej z kin i ekranu konsoli zostało przedstawione w postaci kilkudziesięciu zabawnych mini-gier.

Potwory i Spółka: Monster Tag
Zręcznościowe 10 grudnia 2001
Ostatnia (czwarta) część serii czterech zręcznościowych mini-gier „Potwory i Spółka” bazujących na scenariuszu filmu o tym samym tytule, wytwórni Walta Disney'a.

Microsoft Return of Arcade
Zręcznościowe 19 marca 1996
Zbiór gier zręcznościowych należących do automatowej klaski. W skład zestawu wchodzi pięć gier - Pac-Man, Pole Position, Galaxian, Dig-Dug oraz Pac-Man’s 20th Anniversary. Jest to idealna pozycja dla graczy tęskniących za starymi dobrymi czasami.

Star Wars Episode I: Battle for Naboo
Zręcznościowe 14 marca 2001
Obroń planetę Naboo przed inwazją Federacji Handlowej, wydostań królową Amidalę z oblężonego Theed i w piętnastu wymagających misjach udowodnij swoją MOC.

Mario vs. Donkey Kong (2004)
Zręcznościowe 19 listopada 2004
Mario vs Donkey Kong to klasyczna platformówka z naciskiem położonym na zręcznościowe elementy, którą można uznać za... sequel stareńkiego jak świat Donkey Kong’a, gdy mającej na karku ponad 20 lat.

Raiden
Zręcznościowe 20 marca 1994
Inwazja kosmicznych najeźdźców może doprowadzić do zagłady ludzkości. Armada gwiezdnych niszczycieli opanowała już znaczną część planety i objęła nad nią całkowitą kontrolę. Sytuacja nie jest jednak beznadziejna, bowiem na horyzoncie pojawił się gracz, który wykorzystując nowoczesny myśliwiec o nazwie Raiden, stanie do walki z przeważającymi siłami wroga.

Rick Dangerous 32
Zręcznościowe 12 października 2003
Rick Dangerous 32 to remake klasycznej platformówki, przygotowany przez francuskiego programistę Arnauda Carré. Gracz wciela się w rolę tytułowego archeologa, który wyrusza na wyprawę do dorzecza Amazonki, aby ustalić czy plotki o istnieniu zaginionego plemienia Goolu są prawdziwe. Jednakże na skutek fatalnej w skutkach usterki samolotu, nasz bohater jest zmuszony awaryjnie lądować w środku dżungli.

Silent Scope 3
Zręcznościowe 15 października 2002
Trzecia odsłona słynnej serii, zaliczającej się do gatunku określanego mianem "celowniczków". Gracz ma do wyboru dwie zróżnicowane kampanie. Jedna z nich jest konwersją znanego z automatów do gier Silent Scope'a EX.

Katamari Damacy
Zręcznościowe 21 września 2004
Katamari Damacy jest cokolwiek niestandardową i niezbyt skomplikowaną grą wirtualną, zaprojektowaną raczej z myślą o wyjątkowo zagorzałych entuzjastach elektroniczno-rozrywkowych produktów rodem z Kraju Kwitnącej Wiśni. Dzieło firmy Namco zawiera mnóstwo charakterystycznych odniesień do kultury japońskiej, więc zachodni laicy mają zazwyczaj problem z należytym zrozumieniem zabawy.

3D Ultra Pinball Thrillride
Zręcznościowe 1 października 1999
3D Ultra Pinball Thrillride to kolejna już pozycja z wydawanej przez firmę Sierra serii zręcznościowych pinballi . Założenia zabawy są zbliżone do typowych pozycji gatunku, podstawowa różnica polega jednak na tym, iż stół pinballowy został ukazany w pełnym trójwymiarze.

Star Wars: Rebel Assault
Zręcznościowe 12 kwietnia 1993
Star Wars: Rebel Assault to jeden z niewielu powodów, dla których warto było w 1993 roku zaopatrzyć się w odtwarzacz płyt CD. Chociaż ten zrealizowany z wielkim rozmachem „rail shooter” trudno nazwać programem wybitnym, trzeba uczciwie przyznać, że niegdyś szokował, zwłaszcza tym co można było zobaczyć na ekranie.

SlamTilt: The Pinball Game
Zręcznościowe 20 marca 1997
SlamTilt to kolejny pinball sygnowany logiem 21st Century Entertainment. Tym razem żmudnego zadania stworzenia dwuwymiarowej wariacji na temat metalowej kulki i flipperów podjęła się mała firma Liquid Entertainment. Dodajmy od razu, że wyszła z tej batalii obronną ręką.

Castlevania: Harmony of Dissonance
Zręcznościowe 7 września 2002
Porwano naszą przyjaciółkę! Czym prędzej chwytaj za bat, szlifuj podskoki i pędź do Zamku, gdzie czai się... ON. Ale najpierw musisz wyrżnąć w pień parę setek wrogów. I może wtedy uda ci się... wygrać.

Kirby & the Amazing Mirror
Zręcznościowe 2 lipca 2004
Dwuwymiarowa platformówka z tytułową maskotką Nintendo w roli głównej. Nasz bohater zostaje poćwiartowany na cztery równe części i zanim kolejny raz pokona zło będzie musiał połączyć się ponownie w całość. Gra kładzie nacisk na tryb multiplayer dla maksymalnie czterech osób, choć umożliwia też samotną zabawę.