47. Gry Zręcznościowe
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 47. Najpopularniejsze gry z gatunku zręcznościowe.
Gry zręcznościowe. Gatunek wymagający szczególnej sprawności manualnej. Produkcje te inaczej zwane są grami arcade. Głównym zadaniem gracza jest dotarcie do wyznaczonego celu lub pokonanie przeciwników, wykazując się przy tym sprawnym kontrolowaniem prowadzonej postaci lub pojazdu. Zręcznościówki zazwyczaj pozbawione są fabuły lub występuje ona w postaci szczątkowej. Do tej kategorii należą m.in. popularne platformówki.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Ace Combat Advance
Zręcznościowe 23 lutego 2005
Kieszonkowa edycja słynnej zręcznościówki. Zasiadamy za sterami jednego z kilkunastu fikcyjnych myśliwców i bierzemy udział w dziesięciu niezbyt skomplikowanych misjach.

Maximum Pool
Zręcznościowe 12 września 2000
Maximum Pool to pakiet siedmiu klasycznych gier bilardowych, przygotowany przez zespół deweloperski Sierra Studios. Gracze mogą zmierzyć się z komputerową sztuczną inteligencją lub żywymi przeciwnikami według tradycyjnych reguł bilarda, snookera i caroom, a także w niekonwencjonalnych rozgrywkach rocket ball, chameleon ball czy mad bomber. Atutem gry są również wirtualne lekcje bilarda.

Potwory i Spółka: Billard Beast
Zręcznościowe 10 grudnia 2001
Druga część serii czterech zręcznościowych mini-gier „Potwory i Spółka” bazujących na scenariuszu filmu wytwórni Walta Disney'a, o tym samym tytule.

SpongeBob Squarepants: Operation Krabby Patty
Zręcznościowe 30 marca 2002
Zestaw zabawnych gier zręcznościowo-logicznych przeznaczonych dla najmłodszych graczy, których bohaterem jest kawałek szwajcarskiego sera SpongeBon wraz z przyjaciółmi.

Tapper
Zręcznościowe 12 grudnia 1983
Tapper to gra zręcznościowa, która po raz pierwszy pojawiła się na automatach coin-up w 1983 roku i szybko zdobyła olbrzymią popularność. Wcielimy się w niej w rolę barmana podającego piwo wiecznie spragnionym klientom.

Mega Man Powered Up
Zręcznościowe 14 marca 2006
Tytułowy Mega Man to dobrze znany starym wyjadaczom bohater, którego elektroniczno-rozrywkowa kariera rozpoczęła się w 1987 roku. Od tamtej pory powstała niezwykła seria gier, ukazująca losy wspomnianego awanturnika w świecie zdominowanym przez roboty. Mega Man Powered Up to jeszcze jedna odsłona cyklu, która formalnie stanowi remake pierwszej części cyklu.

Titus the Fox: To Marrakech and Back
Zręcznościowe 11 kwietnia 1992
Titus the Fox: To Marrakech and Back to klasyczna platformówka, która poprzez uwzględnienie w niej postaci tytułowego lisa jako głównego bohatera, stała się niemal wizytówką firmy Titus Interactive (założonej przez Herve’a i Erika Caenów – późniejszych twórców potęgi Interplay).

Mega Man Legends
Zręcznościowe 2 lipca 2001
Adaptacja znanego hitu z Nintendo, w której bohaterski Rockman wyrusza na poszukiwanie najwartościowszego skarbu na świecie, pokonując stojących na jego drodze przeciwników.

Rastan
Zręcznościowe 12 maja 1987
Rastan to kolejny hit z automatów sygnowany logiem Taito, który doczekał się konwersji na PeCety dzięki firmie Novalogic. Gracz wcieli się w rolę potężnego wojownika, którego zadaniem jest dotrzeć do zamku będącego siedzibą sił zła i unicestwić jego głównego lokatora, opętanego i niezwykle groźnego smoka. Program utrzymany jest w konwencji klasycznej platformówki, w którym do pokonania jest kilka światów, gęsto zaludnionych przez potwory z piekła rodem.

Foster's Home for Imaginary Friends
Zręcznościowe 3 listopada 2006
Foster's Home for Imaginary Friends to platformówka, stworzona wyłącznie z myślą o kieszonkowej konsoli Game Boy Advance na kanwie serialu animowanego pod tym samym tytułem (polska nazwa brzmi Dom dla zmyślonych przyjaciół pani Foster).

Odama
Zręcznościowe 31 marca 2006
Teoretycznie Odama to pinball jak każdy inny. Praktycznie kulka – tytułowy Odama – to olbrzymia kamienna kula przetaczająca się po polu bitwy, a my swe struny głosowe zdzieramy przy sterowaniu legionami żołnierzy, którzy zmuszeni są krzyżować swe miecze z różnymi przeciwnikami.

Rainbow Islands Revolution
Zręcznościowe 24 lutego 2006
Rainbow Islands Revolution to platformówka, dedykowana konsoli Nintendo Dual Screen. Tytuł powstał przy współudziale japońskiego projektanta, Igusy Matsuyamy i bazuje na hicie z 1987 roku.

Halloween Harry
Zręcznościowe 10 października 1993
Ileż to razy nasza Niebieska Planeta stawała w obliczu zagrożenia ze strony obcych? Ileż to razy samotny wojownik wycinał w pień zielone istoty, aby przywrócić pokój i uratować świat od zagłady? W Alien Carnage, platformówce firmy Apogee Software, również wykorzystano ten pomysł.

Midway Arcade Treasures: Deluxe Edition
Zręcznościowe 14 lutego 2006
Midway Arcade Treasures to zestaw klasycznych gier video firmy Midway, święcących niegdyś tryumfy między innymi na automatach coin-op.Wśród ponadczasowych gier znajdujących się w pakiecie nie brakuje tak legendarnych tytułów, jak Mortal Kombat, Primal Rage czy Spy Hunter 2.

The Grinch
Zręcznościowe 21 listopada 2000
Jest to kolorowa gra akcji wzorowana na filmie How the Grinch Stole Christmas, której akcja toczy się w magicznym i bajkowym świecie Who-land.

Batman Forever
Zręcznościowe 30 listopada 1996
Bijatyka w stylu arcade, inspirowana serią filmów i komiksów o człowieku-nietoperzu, szerzej znanym pod pseudonimem Batman. Sterując bohaterem, przemierzamy kolejne poziomy pełne różnorodnych wrogów, by wraz z naszym towarzyszem o imieniu Robin uratować Gotham City.

No Escape
Zręcznościowe 22 listopada 2000
No Escape to gra zręcznościowa w stylu Unreal Tournament czy też Quake III Arena, ale zrealizowana w bardziej zabawowym i komiksowym stylu. Gra ta przygotowana została głównie z myślą o rozgrywkach sieciowych i mimo iż polega w większości na strzelaniu do przeciwników to nie znajdziemy w niej ani kropli krwi.

Pro Pinball: Big Race USA
Zręcznościowe 31 grudnia 1998
Kolejny, trzeci już tytuł z doskonałej serii symulatorów pinballa. Tym razem do naszej dyspozycji otrzymujemy stół utrzymany w typowo amerykańskim stylu, a fabuła gry skupia się na motywie podróży taksówką przez Stany Zjednoczone.

Deer Hunter 4: World-Class Record Bucks
Zręcznościowe 22 września 2000
Zręcznościowy symulator polowań wyprodukowany przez Sunstorm Interactive. Popularna seria Deer Hunter została przeniesiona na nowy, wyższy poziom za sprawą szczegółowego silnika 3D, nowej architektury rozgrywki. Kolejna część zawiera takie dodatki jak: zmienna pogoda oraz masa nowych broni i dodatkowych gadżetów w postaci wabików, lornetek i kamuflaży.

KISS Pinball
Zręcznościowe 7 listopada 2000
Firmowany przez legendarny hardrockowy zespół KISS symulator gry w pinball. Dwa dopracowane pod względem wizualnym stoły inspirowane są twórczością charyzmatycznych muzyków.

Draggo
Zręcznościowe 12 września 2002
Gra logiczno-zręcznościowa dedykowana przede wszystkim młodym graczom. Akcja przedstawiona jest w pełni trójwymiarowej grafice, a my kierujemy głównym bohaterem, małym smoczkiem zwanym Draggo, przez osiem odmiennych graficznie światów.

Storm Angel
Zręcznościowe 6 grudnia 2003
Klasyczna zręcznościowa gra shoot'em up w stylu chociażby Macrossa (side-scrolling, czyli latamy „z lewej do prawej” i likwidujemy wszystko, co napotkamy na drodze).

Arkanoid
Zręcznościowe 22 kwietnia 1988
Arkanoid to klasyczna gra zręcznościowa, w której za pomocą małej paletki i kulki, musimy zniszczyć mur z cegieł, zbudowany w rozmaitych konfiguracjach.

Beach Head 2002
Zręcznościowe 28 września 2002
Kolejna odsłona totalnej strzelanki - Beach Head. Gracze ponownie mogą stać się jednoosobową armią i przeciwstawić się zaciekłym atakom wroga.