Zork Nemesis: The Forbidden Lands PC
W ostatnich dniach Podziemnego Imperium, czterech spośród największych cesarskich Alchemików postanowiło wybrać się w kierunku Zakazanych Ziem, aby odnaleźć tajemnicę nieśmiertelności.
Zork Nemesis: The Forbidden Lands Premiera PC
12marca1996
pudełko PL
15października1996
producent: Zombie Inc. wydawca: Activision Blizzard wydawca PL: Techland
Angielskie napisy i dialogi
Gry podobne do Zork Nemesis: The Forbidden Lands
Schizm: Prawdziwe wyzwanie
Reah: Zmierz się z Nieznanym
Myst (1995)
W ostatnich dniach Podziemnego Imperium, czterech spośród największych cesarskich Alchemików postanowiło wybrać się w kierunku Zakazanych Ziem, aby odnaleźć tajemnicę nieśmiertelności. Kiedy słuch po nich zaginął, z misją ratunkową pospieszył szpieg Bivotar, jednak i on nie zdołał powrócić żywy z wyprawy. W tym momencie do akcji wkraczasz Ty, graczu.
Celem gry Zork Nemesis jest pokonanie dysponującego ogromną mocą demona, który – jak się szybko okaże – podstępnie uwięził a następnie zamordował Alchemików. Ich dusze zostały zamknięte w czterech zróżnicowanych światach. Musisz przemierzyć osobiście wszystkie wymiary i nawiązać duchowy kontakt z uczonymi. Tylko kooperacja z Alchemikami pozwoli Ci na rozwiązanie problemu nękającego krainę Zork, czyli zniszczenie potwora.
Zork Nemesis pod względem budowy przypomina wielki hit firmy Cyan Worlds, zatytułowany Myst. Podobnie jak tam, akcję obserwujemy z perspektywy pierwszej osoby, przemierzając kolejne lokacje. Jedyną różnicą jest możliwość obrotu głowy o 360 stopni, która pozwala dobrze zapoznać się z otoczeniem. Elementy charakterystyczne dla przygódowek zostały w Zork Nemesis ograniczone do niezbędnego minimum. W grze praktycznie nie występują przedmioty, zamiast zastanawiać się nad przeznaczeniem zbieranych po drodze klamotów, musimy skoncentrować się nad rozwiązywaniem licznych łamigłówek.
Oprawa graficzna Zork Nemesis budzi najwyższe uznanie. Co prawda, w trakcie zabawy oglądamy jedynie statyczne obrazki, ale obrócenie głowy automatycznie powoduje uruchomienie odpowiedniej sekwencji video. Warto w tym miejscu podkreślić kunszt autorów w kwestii wykonania kolejnych lokacji. Przebywając w starożytnej świątyni trudno nie pokłonić się przed budzącą respekt architekturą, podobnie jest też w zakopanej w śniegu stacji, gdzie graczowi nieustannie udziela się uczucie klaustrofobii. Specyficznego klimatu dodaje całości także piękna oprawa dźwiękowa, na którą składa się muzyka oraz ambientowe odgłosy.
Ostatnia modyfikacja 10 grudnia 2007
Tryb gry: single player
Ocena użytkowników: 8,1 / 10 na podstawie 87 głosów czytelników.
Wymagania wiekowe Zork Nemesis: The Forbidden Lands: 12+