RTS - Gry Xbox 360 po premierze
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Najpopularniejsze gry po premierze o tematyce RTS na platformę XBOX 360.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Command & Conquer 3: Tiberium Wars
Strategiczne 8 maja 2007
Pełnoprawna kontynuacja bestsellerowej serii gier strategicznych Command & Conquer zapoczątkowanej przez studio Westwood, a następnie kontynuowanej przez zatrudniające twórców oryginału EA Los Angeles. Trzecia odsłona cyklu stanowi swoisty powrót do korzeni, zarówno pod względem mechaniki, jak i fabuły. W grze przyjdzie nam śledzić dalsze losy konfliktu pomiędzy globalną organizacją militarną GDI a terrorystami znanymi jako Brotherhood of Nod.

The Lord of the Rings: The Battle for Middle-Earth II
Strategiczne 5 lipca 2006
Kontynuacja bestsellerowej strategii czasu rzeczywistego, bazującej na cieszącej się niesłabnącą popularnością trylogii Władca Pierścieni oraz jej kinowej adaptacji. Akcja gry przenosi nas tym razem w północne rejony Śródziemia, gdzie ścierają się połączone siły ludzi, elfów i krasnoludów z armią złego Saurona, reprezentowaną przez orki Mordoru i Isengardu. Na graczy czeka zaś po 15 scenariuszy na każdą z grywalnych stron konfliktu.

Command & Conquer: Red Alert 3
Strategiczne 11 listopada 2008
Po sukcesie trzeciej odsłony cyklu Command & Conquer odpowiedzialne za markę studio EA Los Angeles zajęło się kontynuacją rozwijanej równolegle sub-serii Red Alert. Kolejna część gry rzuca graczy ponownie do alternatywnej rzeczywistości, w której przywódcy Związku Radzieckiego postanawiają przenieść się w przyszłość, aby przywrócić dawną świetność sowieckiego państwa.

Tropico 5
Strategiczne 24 lipca 2014
Piąta odsłona popularnej strategii ekonomicznej, przygotowana przez ekipę deweloperską studia Haemimont Games, które odpowiada za markę począwszy od trzeciej części cyklu. Produkcja stawia gracza w roli przywódcy niewielkiej tropikalnej wyspy, którą musi zarządzać od czasów kolonialnych do współczesności, a nawet niedalekiej przyszłości. Do naszych obowiązków należy tradycyjnie rozbudowa miasta i dbanie o jego przemysł oraz ekonomię.

Prison Architect
Strategiczne 28 czerwca 2016
Strategia ekonomiczna z elementami RTS, wyprodukowana przez niezależne, brytyjskie studio Introversion Software. Prison Architect pozwala wcielić się w rolę dyrektora zakładu penitencjarnego. Do obowiązków gracza należy przede wszystkim zaprojektowanie w pełni bezpiecznego więzienia, zarządzanie funduszami placówki oraz zaspokajanie rozmaitych potrzeb osadzonych. Autorzy zadbali, by każdy skazaniec posiadał odrębną osobowość i przejawiał związane z nią skłonności do zachowań przestępczych.

Tropico 4
Strategiczne 18 października 2011
Czwarta część zapoczątkowanej w 2001 roku serii humorystycznych strategii ekonomicznych, w których wcielamy się w bezwzględnego dyktatora niewielkiej bananowej republiki. Za jej powstanie odpowiada ponownie ekipa Haemimont Games, która przejęła pieczę nad cyklem wraz z przejęciem dotychczasowego wydawcy przez koncern THQ. Głównym celem rozgrywki jest dbanie o budżet kraju, dzięki wydobyciu surowców i wytwarzaniu rozmaitych dóbr.

R.U.S.E.
Strategiczne 7 września 2010
Strategia czasu rzeczywistego rozgrywająca się w realiach II Wojny Światowej. Produkt skupia się przede wszystkim na walkach zakrojonych na ogromną skalę i wykorzystaniu różnych podstępnych technik.

Tropico 3
Strategiczne 12 listopada 2009
Trzecia odsłona bestsellerowego cyklu strategii ekonomicznych. Mimo przejęcia serii przez nowego dewelopera, bułgarskie studio Haemimont Games, fundamenty rozgrywki pozostały niezmienione. W grze obejmujemy funkcję przywódcy małego wyspiarskiego państewka, przekształcając je w demokratyczny raj bądź bezwzględną dyktaturę. Do naszych obowiązków należy pozyskiwanie zasobów oraz dbanie o dobro obywateli i kontakty dyplomatyczne naszego państwa.

Halo Wars
Strategiczne 26 lutego 2009
Poboczna odsłona flagowej serii strzelani, przenosząca dobrze znane uniwersum cyklu Halo w realia typowej strategii czasu rzeczywistego. W odróżnieniu od dotychczasowych pełnoprawnych odsłon serii, spin-off został opracowany przez znaną z kultowego Age of Empires ekipę Ensemble Studios.

Majesty 2: The Fantasy Kingdom Sim
Strategiczne prace wstrzymane
Majesty 2: The Fantasy Kingdom Sim to długo oczekiwany sequel innowacyjnej gry strategicznej, stworzonej przez grupę Cyberlore Studios w 2000 roku. Tym razem obowiązki deweloperskie wzięło na siebie rosyjskie studio Ino-Co. Cechą wyróżniającą jest brak bezpośredniej kontroli nad bohaterami. Zamiast tego - wyznaczamy jedynie cele i nagrody za ich osiągnięcie.

Command & Conquer 3: Kane's Wrath
Strategiczne 23 czerwca 2008
Oficjalny dodatek do gry Command & Conquer 3 wyprodukowanej w 2007 roku przez spadkobierców oryginalnych twórców serii ze studia EA Los Angeles. Fabuła rozszerzenia koncentruje się w całości na poczynaniach Bractwa Nod i jego charyzmatycznego przywódcy Kane’a. Kampania dla jednego gracza podzielona została na 3 niezależne rozdziały, których akcja toczy się na przestrzeni 20 lat.

Supreme Commander
Strategiczne 23 czerwca 2008
Supreme Commander to strategia rozgrywana w czasie rzeczywistym, przygotowana przez studio Gas Powered Games. Z punktu widzenia fana gatunku istotniejsza okazuje się jednak informacja, że za produkcją gry stoi Chris Taylor – człowiek, który niegdyś zdobył olbrzymią popularność programem o nazwie Total Annihilation.

Tom Clancy's EndWar
Strategiczne 4 listopada 2008
Sygnowany nazwiskiem popularnego pisarza Toma Clancy'ego RTS autorstwa zespołu Ubisoft Szanghaj. Fabuła Tom Clancy’s EndWar osadzona została w roku 2020 i opowiada o losach fikcyjnego konfliktu między Stanami Zjednoczonymi, Unią Europejską i Rosją, u którego źródeł legła rywalizacja o surowce oraz dominację w przestrzeni kosmicznej, a także próba zaburzenia równowagi sił pomiędzy Wschodem a Zachodem.

Omerta: Miasto Gangsterów
Strategiczne 1 lutego 2013
Gra strategiczna z elementami symulacyjnymi i taktycznymi, wyprodukowana przez bułgarskie studio Haemimont Games (Tzar: Ciężar Korony, Celtic Kings: Rage of War, Tropico 4 i inne). Akcja Omerta: City of Gangsters osadzona została w latach 20. XX wieku. Gracz wciela się w rolę młodego imigranta, który przybywa do Atlantic City z zamiarem podporządkowania sobie miasta.

Command & Conquer: Red Alert 3 - Commander's Challenge
Strategiczne 16 września 2009
Poboczna odsłona popularnej serii strategicznej C&C: Red Alert przygotowana specjalnie z myślą o graczach konsolowych. Stworzony przez koncern Electronic Arts tytuł stanowi w istocie nieco odchudzoną wersję dodatku Uprising, który kilka miesięcy wcześniej otrzymali gracze pecetowi. W grze zrezygnowano z typowej dla serii kampanii fabularnej, koncentrując się na wprowadzonym przez wspomniany dodatek trybie wyzwań.

Toy Soldiers
Strategiczne 3 marca 2010
Toy Soldiers jest strategią z rodzaju "tower defense" stworzoną przez zespół deweloperski studia Signal. Akcja gry odnosi się do działań militarnych z okresu I wojny światowej, przy czym jednak gracze sterują poczynaniami plastikowych żołnierzyków toczących zmagania na makietach pól bitewnych. Twórcy wzbogacili rozgrywkę o elementy zręcznościowe.

Supreme Commander 2
Strategiczne 16 marca 2010
Supreme Commander 2 to druga odsłona utrzymanej w klimatach science-fiction RTS-owej serii, autorstwa deweloperów ze studia Gas Powered Games. Fabuła gry kontynuuje wątek konfliktu pomiędzy frakcjami United Earth Federation, Cybran i zakonu Illuminati, które po 25 latach pokoju ponownie rozpoczęły wojnę między sobą. Przejmując dowodzenie nad jedną ze stron, gracze tworzą zaplecze surowcowo-produkcyjne i budują armie potężnych maszyn, zdolnych zniszczyć wrogów.

Battlestations: Midway
Strategiczne 31 stycznia 2007
Połączenie symulacji morskiej i strategii czasu rzeczywistego poruszające temat bitew morskich rozgrywanych podczas II Wojny Światowej. Dzięki temu tytułowi gracze mogą przekonać się jak bardzo zmieniła się wojna na morzu na przestrzeni kilku lat II Wojny Światowej.

Stormrise
Strategiczne 24 marca 2009
Stormrise to niekonwencjonalna strategia czasu rzeczywistego, przygotowana przez twórców słynnej serii Total War. Gracz trafia na futurystyczne pole walki i dowodzi bezpośrednio z jego poziomu jedną z dwóch frakcji.

Defense Grid: The Awakening
Strategiczne 2 września 2009
Wariacja na temat popularnej gry strategicznej Tower Defense. Tym razem jednak w grafice 3D, z miłymi dla oka otoczeniami, spektakularnymi wybuchami i efektami graficznymi oraz dynamiczną i energetyczną ścieżką dźwiękową.

Divinity: Dragon Commander
Strategiczne prace wstrzymane
Osadzona w realiach fantasy strategia z elementami gry akcji oraz cRPG, stanowiąca spin-offową odsłonę cyklu Divinity. Fabuła Divinity: Dragon Commander przedstawia losy młodego spadkobiercy tronu, który jako smoczy rycerz walczy o przetrwanie królestwa Rivellon po śmierci swego ojca. Zabawa skupia się na trzech elementach: zarządzaniu krajem, wydawaniu rozkazów strategicznych (np. przesuwanie podległych oddziałów na mapie) oraz dowodzeniu w trakcie bitew.

Anomaly: Warzone Earth
Strategiczne 6 kwietnia 2012
Debiutancka produkcja rodzimego 11bit Studios, założonego przez byłych pracowników studia Metropolis Software House. Anomaly: Warzone Earth stanowi połączenie dynamicznej gry akcji z taktyczną strategią czasu rzeczywistego i reprezentuje nieco inne podejście do popularnego gatunku tower defense. Akcja gry toczy się w 2018 roku, kiedy na Ziemi zaczynają się pojawiać tytułowe anomalie, a na ich terenie gromadzą się wielkie maszyny bojowe i eksterminują ludność cywilną.

Battlestations: Pacific
Strategiczne 12 maja 2009
Druga odsłona gry strategicznej połączonej z symulatorem, w której przenosimy się do czasów II wojny światowej. W produkcji prowadzimy do boju wojska dwóch stron konfliktu – Stanów Zjednoczonych oraz Japonii. Kampania składa się z 28 zróżnicowanych misji. Twórcy przygotowali ponad dwadzieścia nowych jednostek i sporo innych usprawnień. Tryb multiplayer wzbogacono o pięć map i tryby rozgrywki.

Bladestorm: The Hundred Years' War
Strategiczne 2 listopada 2007
Bladestorm: Hundred Years' War jest grą strategiczną, stworzoną przez ojców takich serii jak: Dynasty Warriors, Kessen i Samurai Warriors. Jednakże w odróżnieniu od tych popularnych marek, developerzy umieścili akcję swojego nowego dzieła nie w realiach azjatyckich, lecz w średniowiecznej Europie.