The Sun at Night PC
Wzorowana na klasycznych hitach w stylu Metroida czy Contry zwariowana gra platformowa, zaliczana do gatunku metroidvania.
The Sun at Night Premiera PC
1sierpnia2014
Steam
1sierpnia2014
producent: Minicore Studios wydawca: Minicore Studios Strona oficjalna
Angielskie napisy i dialogi
The Sun at Night to nieco zwariowana, dwuwymiarowa platformówka, przedstawiająca alternatywną historię legendarnej suczki Łajki – pierwszego zwierzęcia wysłanego w przestrzeń kosmiczną. Produkcja jest pierwszym pecetowym projektem niezależnego studia Minicore, znanego wcześniej z wydanej na urządzenia mobilne oryginalnej gry Tanks for the Memories.
W 1957 roku radzieccy naukowcy wystrzelili na orbitę okołoziemską satelitę Sputnik 2 z kundelkiem o imieniu Łajka na pokładzie. Celem eksperymentu było zbadanie reakcji na orbitalne warunki organizmu psa, zanim w kosmiczną podróż wysłany zostanie pierwszy człowiek. W założeniach eksperymentu nie przewidziano niestety powrotu Sputnika na Ziemię, wobec czego suczka-astronautka poniosła śmierć w trakcie misji. W opisywanej grze, uzbrojone w potężny arsenał broni zwierzę powraca jednak do domu, by wziąć krwawy odwet na sowieckiej machinie wojennej oraz bezdusznym systemie, który w tak drastyczny sposób chciał pozbawić je życia.
Fantastyczna koncepcja autorów dała początek całej alternatywnej rzeczywistości gry, w której potęga imperialistycznej Rosji rozlała się na znany nam świat. Po odkryciu tajemniczych źródeł energii siła militarna Sowietów wzrosła tak mocno, że nikt – nawet Amerykanie czy Brytyjczycy – nie śmiał się jej przeciwstawić. Po śmierci Stalina liczne, dotychczas głęboko zakamuflowane komórki ruchu oporu, dostrzegły jednak szansę na powstrzymanie szalonej ekspansji. Wyposażonego w arsenał tajemniczych broni psa w lśniącym pancerzu, który spadł z nieba uznano za dobry omen. Przywódca opozycji, Abram Krupin, przygarnął więc zwierzę, które mogło stać się ostatnią nadzieją ludzkości zgnębionej przez Sowietów.
Mechanika rozgrywki w The Sun at Night budzi słuszne skojarzenia z dawnymi hitami pokroju Metroida czy Contry. W grze przyjdzie nam przemierzyć szereg lokacji wzorowanych na rzeczywistych miejscach, nieliniowych poziomów, wypełnionych różnego rodzaju przeciwnikami. W celu eksterminacji wroga Łajka korzysta z szerokiego arsenału broni, w miarę rozwoju akcji zdobywając także szereg umiejętności specjalnych, wybieranych z dosyć rozbudowanego drzewka rozwoju. Dzięki nim bohaterski pies potrafi przykładowo obrócić ogień wrogów przeciwko nim samym. Podczas rozgrywki nie zabraknie także obowiązkowych mega-bossów oraz szeregu przydatnych znajdziek.
Produkcja studia Minicore łączy w sobie cechy wielu gatunków gier: wychodząc od klasycznej platformówki ze swobodą eksploracji i możliwością używania przedmiotów (określanej jako metroidvania), poprzez elementy przygodowe, aż po rozwój postaci charakterystyczny dla gier RPG. Oprawa gry czerpie z klasyki, lecz zrealizowana jest w nowoczesnym, industrialnym stylu. Fragmenty zręcznościowe zilustrowano animowanymi, ręcznie rysowanymi przerywnikami, wprowadzającymi nas w tajniki fabuły. Naszym zmaganiom towarzyszy pulsująca, elektroniczna ścieżka dźwiękowa, także wzorowana na klasycznych 8-bitowych produkcjach.
Ostatnia modyfikacja 5 maja 2014
Tryb gry: single player
Nośnik: dystrybucja cyfrowa
Wymagania wiekowe The Sun at Night: Odpowiednia dla każdego wieku.