The Sinking City 2
Druga część serii przygodowych gier akcji TPP z elementami RPG w konwencji survival horroru, która czerpie garściami z dorobku H.P. Lovecrafta. The Sinking City 2 powstało na Unreal Engine 5. Za opracowaniem tytułu stoją autorzy pierwowzoru, studio Frogwares.
The Sinking City 2 jest drugą odsłoną zapoczątkowanego w 2019 roku cyklu przygodowych gier akcji z elementami RPG w konwencji survival horroru, inspirowanych twórczością H.P. Lovecrafta. Za produkcją stoją autorzy pierwszej części serii, czyli ukraińskie studio Frogwares, znane też z adaptacji książek o Sherlocku Holmesie.
Fabuła
The Sinking City 2 nie jest fabularną kontynuacją poprzedniczki. Przedstawiona w grze historia stanowi odrębną, samodzielną opowieść.
Produkcja przenosi nas do alternatywnej wersji Stanów Zjednoczonych z lat 20. XX wieku, a dokładnie – do fikcyjnego miasteczka Arkham. Po tym, jak nawiedziła je powódź, miejsce to zostało opanowane przez nadprzyrodzone istoty z morskich głębin, znane jako Mi-go, a także oszalałych kultystów. W trakcie rozgrywki wcielamy się w bohatera, który trafia do Arkham, by rozwikłać zagadkę wydarzeń mających tu miejsce.
Gameplay
W The Sinking City 2 akcję oglądamy z perspektywy trzeciej osoby (TPP). Przygoda wiedzie nas przez labirynt zalanych ulic i wnętrza podupadłych budynków. Świat gry ma częściowo otwarty charakter, zaś poszczególne lokacje ulegają przeobrażeniom za sprawą podnoszącego się poziomu wód powodziowych.
Przemierzając Arkham, musimy mieć się na baczności, gdyż roi się tu od niebezpieczeństw. Na naszej drodze stają zarówno wrogo nastawieni ludzie, jak i wszelkiej maści maszkary. Wrogów eliminujemy głównie przy pomocy broni palnej. Co prawda zasobów jest tutaj jak na lekarstwo, aczkolwiek nasz plecak nie należy do najpojemniejszych, toteż często przychodzi nam decydować, które przedmioty zabierzemy ze sobą, a które porzucimy.
Motorem gry są zadania popychające fabułę do przodu; oprócz nich na wykonanie czekają różnorodne misje poboczne. W przeciwieństwie do pierwszej części, która kładła nacisk na prowadzenie śledztw, tym razem pierwsze skrzypce odgrywają sekwencje rodem z survival horrorów. Dochodzenia, podczas których zdobywamy cenne informacje i rozwiązujemy zagadki, sprowadzono natomiast do roli opcjonalnych aktywności.
Technologia
The Sinking City 2 działa w oparciu o silnik Unreal Engine 5 i wykorzystuje jego dobrodziejstwa, na czele z systemem Lumen zapewniającym dynamiczne oświetlenie, technologią Nanite stojącą za zaawansowaną geometrią obiektów oraz narzędziem Metahuman, służącym do generowania realistycznych modeli postaci.
Ostatnia modyfikacja 7 marca 2024
Tryb gry: single player
Wymagania wiekowe The Sinking City 2: 18+