The Roots
The Roots to gra cRPG wykorzystująca najlepsze elementy rodem z takich przedstawicieli gatunku, jak serie Final Fantasy, Wild Arms oraz Grandia. Produkcja została przygotowana przez polską grupę developerską Tannhauser Gate znaną za sprawą popularnej gry sieciowej Mimesis Online.
producent: Tannhauser Gate wydawca: Fulqrum Games / 1C Entertainment Strona oficjalna
Kolejna, po Mimesis Online, produkcja polskiej grupy developerskiej Tannhauser Gate, aczkolwiek w odróżnieniu od tej pierwszej dedykowanej rozgrywce setek graczy w sieci Internet (MMOcRPG), ta przeznaczona jest do zabawy jednoosobowej. The Roots to gra będąca połączeniem elementów akcji i cRPG, wzorowana na charakterystycznych japońskich cRPG-ach, jak: Golden Sun, Wild Arms czy Grandia. Akcja rozgrywa się w świecie fantasy, zwanym Lorath i rozpoczyna się w momencie gdy starożytne, dawno zapomniane zło zaczyna się odradzać i zagrażać mistycznym drzewom-elementom, które od wieków utrzymywały porządek i harmonię na świecie. Przyszłość rysuje się w czarnych barwach, tym bardziej, że wszystko wydaje się być wynikiem starożytnej boskiej konspiracji. Bohaterem gry jest młody mężczyzna, wychowany przez starego Strażnika magicznych drzew w nazwijmy to, „rycerskim” duchu, co oznacza, iż jest człowiekiem odważnym i honorowym. To on stanie się kluczem do pokonania gromadzącego się zła...
Fabuła The Roots jest całkowicie liniowa. Autorzy skupili się przede wszystkim na tym, by opowiadana przygoda była niezwykle atrakcyjna, wciągająca oraz nieprzewidywalna, i tym samym nie pozwoliła graczowi odejść sprzed komputera zanim ten jej nie ukończy. Rozgrywkę rozpoczynamy kierując predefiniowaną postacią głównego bohatera, (tzn. nie możemy dobrać jego początkowych cech i charakterystyk), jednakże podczas dalszej przygody możemy dowolnie rozwijać jego umiejętności i zadecydować, czy będzie on wojownikiem walczącym w starciu przy pomocy mieczy i podobnych broni, czy też na odległość wykorzystując na przykład łuk, czy też rozgromi wrogów wykorzystując potężną magię.
Akcja gry przedstawiona jest w całkowicie trójwymiarowej, szczegółowej grafice, świat po którym się poruszamy jest bardzo rozległy i różnorodny. Mamy tu gęste lasy, góry, pustynię, przerażające cmentarzyska, katakumby, a nawet tak nietypowe lokacje jak latające wyspy, demoniczne przepaście i otchłanie oraz potężne fortece w innych wymiarach przestrzennych. Do wszystkich tych miejsc docieramy używając różnych środków transportu, łodzi, statków powietrznych czy magicznych potarli. Tak ogromny obszar zamieszkują dziesiątki NPC-etów. Część z nich nie ma wpływu na przygodę, część, owszem, pełni w niej ważną rolę za względu na posiadane informacje, czy przedmioty, a część może nawet dołączyć do bohatera. Łącznie prowadzona drużyna może składać się z trzech osób. Należy też dodać, iż każda postać jest inna, ma inną osobowość, cechy charakterystyczne, umiejętności, itd.
Walka rozwiązana jest w sposób analogiczny do tego, który widzieliśmy np. w serii Final Fantasy. Znaczy to, że w chwili gdy napotkamy wrogów, gra przełącza się z rozgrywki w czasie rzeczywistym, na specjalną arenę, gdzie w systemie będącym hybrydą systemu turowego i czasu rzeczywistego, stoczymy pojedynek. Gracz może wydawać polecenia swoim postaciom, wybrać taktykę ich walki (defensywna, ofensywna, etc.) czy wykorzystując magiczne umiejętności jednego członka drużyny przywoływać różne potwory i bestie do pomocy.
- Około 400 różnych przedmiotów (broni, zbroi, artefaktów, itp.).
- Rozbudowany system magii składający się z około 80 zaklęć podzielonych na kilka rodzajów (m.in. magia Ziemi, Powietrza, Ognia i Wody).
- Blisko 100 rodzajów monstrów i potworów do pokonania.
- Świat gry podzielony jest na 24 regiony.
- Podczas przygody spotykamy ponad 120 postaci pobocznych.
- Dwie mini gry: Ballooncraft Race – dynamiczna gra zręcznościowa, oraz Trion – oryginalna gra logiczna.
Ostatnia modyfikacja 10 grudnia 2007
Tryb gry: single player
Oczekiwania czytelników: 7,9 / 10 na podstawie 20 głosów czytelników.
Wymagania wiekowe The Roots: 12+