Breath of Fire IV
Czwarta odsłona serii japońskich RPG-ów, których elementem charakterystycznym są ludzie obdarzeni niezwykłą mocą i mogący zmieniać się w smoki.
Przygotowana przez Capcom czwarta odsłona popularnej serii, która została zapoczątkowana w 1993 roku. Tytuł ponownie wykorzystuje motyw zamiany ludzi w smoki jako element wpływający na mechanikę gry i kształtujący przedstawianą historię.
Fabuła
Podczas poszukiwań księżniczki Eliny, która zaginęła podczas misji dyplomatycznej, jej młodsza siostra Nina i lider wojowniczego klanu Woren Cray przypadkowo trafiają na tajemniczego mężczyznę. Ryu nie pamięta nic poza swoim imieniem. Podróżnicy nakłaniają go, by do nich dołączył i wyruszają dalej ze swoją misją. Z czasem okazuje się, że w ich rękach leży los całego świata, a tajemnicza przeszłość Ryu ma niebagatelne znaczenie dla przyszłości ludzkości. Młody mężczyzna ma bowiem sporo wspólnego z dawnym władcą imperium Fou, Fou-Lu, który niespodziewanie powrócił do świata żywych, by podporządkować sobie wszystko i wszystkich.
Mechanika
Breath of Fire IV to rozbudowany japoński RPG, w którym elementy typowe dla gatunku przeplatają się ze zrealizowanymi na potrzeby produkcji pomysłami twórców. Kamera prezentuje akcję w rzucie izometrycznym, ale można nią swobodnie obracać, by obserwować teren. W trakcie przygody gracze poświęcają czas na zwiedzanie kolejnych obszarów, rozmowy z NPC-ami, toczenie pojedynków z napotkanymi przeciwnikami, rozwijanie zdolności swoich postaci, a także rozmaite aktywności poboczne. Wśród nich jest m.in. tradycyjna dla serii mini-gra, polegająca na łowieniu ryb.
Potyczki w grze toczone są w systemie turowym. Drużyna herosów uczestniczy w nich podzielona na dwa składy po trzy postacie. Pierwszy aktywnie bierze udział w boju, korzystając z ataków fizycznych, czarów, a także zdolności specjalnych. Pozostała trójka odpoczywa w rezerwie, odnawiając posiadane punkty zdrowia i magii. W każdym momencie gracz może swobodnie zmieniać formacje, dostosowując się do sytuacji na arenie. Unikalnym elementem produkcji jest system kombosów – odpalenie ataków w odpowiedniej kolejności powoduje większe obrażenia i zwiększa szanse na sukces gracza.
Każdy z sześciu dostępnych bohaterów ma własną umiejętność specjalną, która nie tylko przydaje się w konfrontacjach z oponentami, ale również w trakcie eksploracji świata. Gracze mogą wpływać na kierunek rozwoju dostępnych herosów, wybierając różnych dostępnych mentorów i wykonując dla nich konkretne misje.
Kwestie techniczne
Breath of Fire IV łączy dwuwymiarowe, ręcznie rysowane sprite’y postaci ze szczegółowymi trójwymiarowymi tłami. Projekty bohaterów przygotował, po raz kolejny w serii, Tatsuya Yoshikawa. Jednym z atutów gry jest ścieżka dźwiękowa skomponowana przez Yoshino Aokiego.
Ostatnia modyfikacja 14 sierpnia 2018
Tryb gry: single player
Ocena użytkowników: 6,4 / 10 na podstawie 314 głosów czytelników.
Wymagania wiekowe Breath of Fire IV: 12+