Tales of Graces
Tales of Graces F
Następna odsłona popularnego cyklu japońskich gier RPG. Wcielamy się w młodego bohatera, który musi wypełnić swoje przeznaczenie i zadbać o królestwo.
producent: Bandai Namco Entertainment wydawca: Bandai Namco Entertainment Strona oficjalna
Tales of Graces F to dwunasta odsłona popularnego cyklu jRPG. Za stworzenie serii, która narodziła się w 1995 roku na konsol SNES, odpowiada firma Namco (obecnie Bandai Namco). W jej skład wchodzi co najmniej kilkanaście głównych części oraz prawie drugie tyle powiązanych z nimi pobocznych produkcji, które wydane zostały na wszystkich najważniejszych platformach sprzętowych. Marka Tales of... z pewnością nie jest tak popularna jak np. Final Fantasy, ale ma swoją oddaną i wierną rzeszę fanów, także poza granicami Kraju Kwitnącej Wiśni. Tales of Graces F ukazało się po raz pierwszy na konsoli Wii w 2009 roku. Wydany rok później port na PlayStation 3 zawiera liczne poprawki w rozgrywce, zupełnie nowy rozdział, który stanowi epilog fabuły, a także ulepszoną oprawę graficzną.
Fabuła
Tales of Graces F przenosi graczy do świata o nazwie Ephinea, który podzielony jest pomiędzy trzy rywalizujące ze sobą państwa – Windor, Strata oraz Fendel. Protagonistą gry jest Asbel Lhant, syn windorskiego lorda, sprawującego kontrolę nad miasteczkiem Lhant. Bohater w dzieciństwie wraz ze swoim adoptowanym bratem i młodym spadkobiercą tronu Windoru spotkał tajemniczą dziewczynę o imieniu Sophie, która cierpiała na amnezję. Po krótkiej przygodzie trójka chłopców rozstała się z nią w niewytłumaczonych okolicznościach. Sophie wraca jednak niezmieniona po siedmiu latach od pierwszego spotkania i to w chwili gdy Lhant atakowane jest przez zbrojne siły Fendelu. Asbel zmuszony jest, by wyruszyć w podróż i wyjaśnić tajemnicę przyjaciółki oraz powstrzymać rozlew krwi w rodzinnym kraju.
Mechanika
Tales of Graces F korzysta ze sprawdzonej formuły cyklu Tales of. Produkcja jest klasycznym przedstawicielem gatunku JRPG. Akcja przedstawiona została z perspektywy trzeciej osoby, choć gracze mogą kontrolować kamerę wyłącznie w trakcie walki. Po raz pierwszy w historii serii twórcy zrezygnowali z mapy świata, po której można było swobodnie się przemieszczać i odwiedzać wybrane miejsca. Zamiast tego najważniejsze miasta i charakterystyczne punkty w wirtualnym świecie gry są połączone ze sobą dziesiątkami lokacji i podziemi, które musimy przebyć w drodze do celu. W trakcie podróży spotkamy zarówno wrogów jak i wielu przyjaznych npc-ów, oferujących rozmaite poboczne zadania i wyzwania. Przeciwnicy widoczni są na ekranie i po wejściu w interakcje z nimi jesteśmy przenoszeni na osobne i zamknięte areny, na których odbywają się pojedynki.
Produkcja korzysta z szybkiego i zręcznościowego systemu prowadzenia bitew o nazwie SS-LMBS (Style Shift Linear Motion Battle System), który przez wielu fanów uznawany jest za najlepszy w historii serii. Podobnie jak w bijatykach gracze budują komba, korzystając z ustalanych przez nich ruchów oraz wykorzystują różnego rodzaju ataki i zdolności specjalne. Każdy grywalny bohater dysponuje unikalnym stylem walki, który wymaga stosowania różnych strategii.
Kwestie techniczne
Tales of Graces F zostało wykonane w charakterystycznej mangowej stylistyce. Oprawa audiowizualna stoi na dość wysokim poziomie. Oprócz ciekawie zrealizowanych lokacji i modeli postaci oglądamy także widowiskowe pojedynki, pełne efektów specjalnych i spektakularnych ataków wykonywanych przez bohaterów. Tytuł zawiera pełny aktorski dubbing, który dostępny jest jednak jedynie w wersji angielskiej.
Ostatnia modyfikacja 10 grudnia 2009
Tryb gry: single player
Ocena użytkowników: 5,3 / 10 na podstawie 28 głosów czytelników.
Wymagania wiekowe Tales of Graces: Odpowiednia dla każdego wieku.